نکات طلایی رستوران های موفق

نکات طلایی رستوران های موفق

نکات مهم رستوران های موفق

افتتاح یک رستوران مستلزم کار سخت، اشتیاق و اراده است. برخی از موفق‌ترین رستوران‌های موجود، رستوران‌هایی هستند که می‌دانند مشتریانشان چه می‌خواهند، تلاش زیادی برای مدیریت کارآمد کسب‌وکار خود انجام می‌دهند و مهم‌تر از همه، غذای عالی می‌پزند. امروز، ما به برخی از عناصر کلیدی رستوران های موفق و همچنین نکاتی در مورد چگونگی بهبود رستوران خود خواهیم پرداخت.

مدیریت کسب و کار

بخش بزرگی از راه اندازی یک رستوران موفق، پشت صحنه کار است، از جمله برنامه ریزی مفهوم رستوران، فرموله کردن طرح تجاری عمومی، پرسنل در رستوران و همه این عناصر کلید موفقیت شما خواهند بود.

طرح کسب و کار
داشتن یک طرح تجاری فشرده اولین قدم در ایجاد یک رستوران موفق است. کسب و کار خود را با جزئیات کامل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که یک برنامه مالی، یک برنامه مدیریتی و درک محکمی از مشتری و مفهوم رستوران خود دارید. با پیشرفت و رشد کسب و کارتان، این طرح را مرتباً مرور کنید.

ایده
نگرش و ایده یکی از مهمترین عناصر در هنگام داشتن یک رستوران است. مفهوم رستوران شما تعیین می کند که چه چیزی و چگونه آن را سرو می کنید. این مفهوم سنگ بنای راه اندازی یک رستوران موفق است. اگر شما یک ایده منحصر به فرد را ارائه می دهید، احتمالاً مشتریان وفادار را جذب و حفظ خواهید کرد. به این فکر کنید که چه چیزی رستوران شما را از رقبایتان جدا می کند.

مشتریان شما چه می خواهند؟

در مورد آنچه مشتری هدف شما می خواهد فکر کنید و سپس به آن نیازها پاسخ دهید. شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

مکان: فقط تصور نکنید که اگر رستورانی بسازید، مشتریان به سمت شما می آیند. این یک اشتباه محاسباتی مرگبار است. به این فکر کنید که مشتری شما چه کسی است و مطمئن شوید که مکان رستورانی را انتخاب کنید که نزدیک به پایگاه مشتریانی است که می‌خواهید به آن خدمت کنید. همچنین می توانید مدل رستورانی را در نظر بگیرید که فقط بیرون بری می کند.

قیمت گذاری: هنگام قیمت گذاری منو به مشتری خود فکر کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که قیمتی را می پردازید که برای مشتری شما مقرون به صرفه است، اما هزینه های شما را نیز پوشش می دهد و برای شما سود می گذارد.

به مشتریان خود گوش دهید: اگر قبلاً صاحب یک رستوران هستید، اقداماتی را انجام دهید تا حتی بیشتر به مشتری خود رسیدگی کنید. کسب و کار خود را رصد کنید توجه کنید که مردم چه چیزی را بیشتر و کمترین سفارش می دهند. نظرات آنلاین را بخوانید و ببینید مشتریان شما از چه چیزی شکایت دارند، سپس به دنبال بهبود آن چیزها باشید. بازخورد می تواند ابزار ارزشمندی برای بهبود رستوران شما باشد.

کارکنان

کارکنان شما برای موفقیت کسب و کار شما ضروری هستند.کارکنان شما نه تنها باید واجد شرایط باشند، بلکه باید ماموریت رستوران شما را نیز درک کرده و هیجان زده باشند. شما به اعضای تیم زیر نیاز دارید:

سرآشپز: آشپز شما یکی از مهم ترین اعضای کارکنان شماست. در پایان روز، اگر غذای شما شگفت انگیز نباشد، آن را درست نمی کنید. وقت خود را صرف پیدا کردن آشپزی کنید که مفهوم شما را درک کند، مهارت های اجرای آن را داشته باشد و کسی باشد که می خواهید با او کار کنید.

Back Of House: به دنبال کارگرانی باشید که قابل اعتماد و کارآمد هستند. مهم است که اعضای تیمی داشته باشید که برای انجام کار آماده باشند و با هم کار کنند.

پرسنل: مطمئن باشید که رفتار اعضای تیم شما منعکس کننده برند شما است. مهم نیست که غذای شما چقدر خوب است، یک تجربه تلخ از کارکنان می تواند برای فرار مشتری کافی باشد.

مدیریت: مطمئن شوید که مدیران ماهری با تجربه و مهارت های رهبری برای الهام بخشیدن و مدیریت کارکنان خود دارید. مدیران شما باید مشتاق موفقیت رستوران شما باشند. به یاد داشته باشید، یک تیم شاد یک تیم سازنده است. مطمئن شوید که با گوش دادن به نیازهای کارکنان خود از آنها مراقبت می کنید. وقتی یک تیم خوب پیدا کردید، نمی خواهید آنها را از دست بدهید. و اگر با آنها درست رفتار کنید، آنها نمی خواهند ترک کنند.

نقطه فروش

یک راه هوشمند برای افزایش شانس موفقیت رستوران شما، سرمایه گذاری در سیستم POS است. سیستم POS یک سیستم «نقطه فروش» است که اساساً یک ثبت هوشمند است. استفاده از یک سیستم POS می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد، جریان سفارش شما را ساده‌تر کند و اطلاعاتی در مورد خرید مشتریان به شما بدهد. با یک سیستم POS، می توانید به راحتی منوی خود را وارد کرده و با استفاده از عکس ها، توضیحات و قیمت گذاری، آن را سازماندهی کنید. این کار چندین فرآیند را در رستوران شما ساده می کند.

بهره وری: استفاده از سیستم POS با به حداقل رساندن مدت زمان وارد کردن سفارشات، بهره وری را افزایش می دهد. با انتخاب آسان نمایش های بصری هر مورد، زمان برای ورودی سفارش به نصف کاهش می یابد.

جریان سفارش: از آنجایی که فرآیند سفارش ساده می شود، جریان سفارش شما تا حد زیادی بهبود می یابد. این به شما این امکان را می دهد که از طریق راش ها به طور موثرتری عبور کنید و با ارسال سفارشات مستقیماً از رجیستر به آشپزخانه به طور خودکار خطاها را به حداقل می رساند.

بازخورد داده ها: فناوری پیشرفته سیستم POS به طور خودکار تمام سفارش ها را ردیابی می کند و می تواند به شما بازخورد در زمان واقعی درباره غذاهایی که مشتریان شما دیوانه هستند، ارائه دهد. بازخورد داده ها نیز به نوبه خود به شما کمک می کند تا ضایعات خود را کاهش دهید و هزینه ها را پایین نگه دارید و به شما کمک می کند اقلامی را که مشتریان اغلب نمی خرند حذف کنید.

ثبات

این نه تنها مهم است که غذای شما خوب باشد، بلکه باید به طور مداوم خوب باشد. هنگامی که شروع به جذب مشتری های معمولی می کنید، آنها انتظار دارند که غذاهای مورد علاقه آنها هر بار به همین ترتیب تهیه شود.یکی از راه های اطمینان از این امر این است که مطمئن شوید دستور العمل های شما به راحتی اجرا می شوند. شما می‌خواهید که هر آشپزی بتواند دستورالعمل‌های شما را برای آماده‌سازی دنبال کند تا وقتی به ناچار تغییر آشپزی داشتید، قوام غذای شما از بین نرود.

ایمنی مواد غذایی

مطمئن شوید که در مورد ایمنی مواد غذایی کوشا باشید. در یک نظرسنجی ،43 درصد از مردم گفتند که نگران تمیزی غذاهای رستوران هستند. آخرین چیزی که می خواهید این است که مشتریان را بیمار کنید. این می تواند یک راه واقعا آسان برای از دست دادن مشتریان و ایجاد شهرت بد برای رستوران شما باشد. مطمئن شوید که رستوران خود را تمیز نگه دارید. دائماً تمیز کنید تا مطمئن شوید که رستوران شما در بهترین شکل است. اطمینان حاصل کنید که همه کارمندان دست های خود را می شویند و حمام ها برای مشتریان شما بی عیب و نقص است.

در نتیجه

با رعایت این نکات، در کمترین زمان به سمت راه اندازی یک رستوران موفق خواهید رفت. فقط به یاد داشته باشید که همیشه به نیازهای مشتریان خود فکر کنید، تیم خود را هوشمندانه مدیریت کنید و به آنچه که کار می کند و کار نمی کند توجه کنید. یکی دیگر از راه های هوشمندانه برای راه اندازی یک رستوران موفق، اجرای یک استراتژی بازاریابی هوشمند است.

پست قبلی

تجهیزات راه اندازی آشپزخانه صنعتی

پست بعدی

کاملترین ابزار سرآشپزهای حرفه ایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید