تجهیزات راه اندازی آشپزخانه صنعتی

تجهیزات راه اندازی آشپزخانه صنعتی

لیست تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات برودتی

یکی از تجهیزات مهم آشپزخانه صنعتی است. سرمایه‌گذاری در یخچال‌ها و فریزرهای تجاری، کلید تضمین کیفیت بالای هر آیتم منویی است که تهیه می‌کنید. ظرفیت، شکل و اندازه را به عنوان عوامل اصلی برای فکر کردن در مورد تجهیزات تبرید در نظر داشته باشید. صرف نظر از سبک، هدف اصلی این است که هر گونه مواد را خنک نگه دارید تا زمانی که یک سرآشپز یا کارمند به راحتی آنها را آماده کند.

یخچال، فریزر

یکی دیگر از تجهیزات مهم آشپزخانه صنعتی می باشد. عملیات جابجایی مواد غذایی از یک مکان به مکان دیگر متفاوت است، و آنهایی که فضای بیشتری دارند یا ازدحام جمعیت دارند ممکن است از یخچال‌های دستی یا فریزرهای عبوری بهره ببرند. به طور کلی، یخچال‌های مستقل یا فریزر، فضای ذخیره‌سازی کافی را برای مشاغل کوچک‌تر ارائه می‌دهند. مجدداً، مدل تنظیم شده خود را صرفاً بر اساس نیازهای عملیاتی خود انتخاب کنید. سهولت دسترسی به گرفتن سریع اقلام، موجودی و تکمیل روزانه موارد اولیه کمک می کند.

معمولاً یخچال‌های صنعتی با 1 تا 3 درب فلزی یا شیشه‌ای پیدا می‌کنید. همچنین می‌توانید برای فروش غذاهای آماده یا نوشیدنی‌های از پیش بسته‌بندی شده، کولرهای درب شیشه‌ای یا فروشگاه‌های صنعتی خریداری کنید.

تجهیزات آماده سازی غذا

بعدی، لوازم حرفه ای آماده سازی غذا است. آشپزخانه صنعتی شما ممکن است به انواع کارها و روش های آماده سازی برای تهیه غذا برای مشتریان نیاز داشته باشد. آنچه در آن سرمایه گذاری می کنید عمدتاً به فضای پیشخوان و دستور العمل های شما بستگی دارد.

کانتر آماده سازی غذا

میزهای آماده سازی رایج ترین اقلامی هستند که در آشپزخانه برای قرار دادن وسایل و لوازم مختلف روی آن ها وجود دارد. این میزهای فولادی ضد زنگ در اندازه های مختلف هستند اما تمایل به پهن و مستطیل دارند. استحکام آن‌ها فضای اولیه‌ای را برای برش، مخلوط کردن، و آماده کردن مواد یا چیدن ظروف با هم فراهم می‌کند.

میکسرها

میکسرها ممکن است برای پیتزا فروشی ها، ساندویچ فروشی ها یا نانوایی ها مفیدتر باشند. این بستگی به این دارد که آیا شما در محل آشپزی می کنید یا پخت می کنید یا مواردی که خدمات سریع ارائه می دهند. غذاسازهای همه کاره برای صرفه جویی در زمان در خرد کردن، ترکیب کردن، مخلوط کردن، پوره کردن، خرد کردن یا خرد کردن مفید هستند.

دستگاه یخ ساز

شما برای درست کردن انواع نوشیدنی ها به این دستگاه نیاز دارید ، ممکن است به تجهیزات مختلفی نیاز داشته باشید که به تهیه نوشیدنی کمک می کند. دستگاه های یخ ساز، مخلوط کن ها، یا دستگاه های اسپرسوساز همگی گزینه های خوبی هستند.

تجهیزات آشپزی

مجموعه وسیعی از وسایل آشپزی قطعاً در چک لیست تجهیزات صنعتی ضروری آشپزخانه قرار دارند. نوع خاصی از تجهیزات مورد نیاز عملیات شما به منو و موضوع شما بستگی دارد. به این فکر کنید که هر روز بیشتر از چه قطعات اصلی استفاده خواهید کرد.

اجاق گاز

فرهای برقی یا گازی ممکن است استاندارد باشند، اما نوع خاصی از اجاق برای سرمایه گذاری به آیتم های منوی شما بستگی دارد. فر مفیدترین وسیله ای هست که می توانید در آشپزخانه صنعتی خود داشته باشید. این فر های ترکیبی همه کاره به شما امکان پخت، برشته کردن و موارد دیگر را می دهد. اجاق های مایکروویو همچنین می توانند به گرم کردن یا یخ زدایی سریع غذاها کمک کنند. هنگام انتخاب فر مناسب برای کسب و کار خود، عملکرد، سرعت گرمایش و اندازه را در نظر بگیرید.

سرخ کن

آشپزخانه رستوران ها یا فست فود ها  می توانند از سرخ کن ها برای موارد دلخواه مشتری مانند سیب زمینی سرخ کرده، مرغ و موارد دیگر استفاده کنند. بهترین بخش این است که این لوازم در مدل های کف یا کانتر متناسب با چیدمان آشپزخانه شما موجود هستند.

گریل

هر نوع گوشت، غذای دریایی یا سبزیجات مورد علاقه برای پختن در یک گریل یا کبابی فوق العاده است. کباب‌پزهای کلاسیک آن طعم دودی سنتی را ارائه می‌دهند، اما گریل‌های صنعتی پایه‌های اصلی سریع و آسان برای غذاخوری‌ها و خدمات سریع هستند.

لوازم نگهداری و نظافت

وقتی صحبت از وسایل نگهداری و تمیز کردن آشپزخانه صنعتی شما می شود، امکانات بی پایان است. حتما قفسه های مناسب، ظروف نگهداری مواد غذایی، چرخ دستی های ابزار، قفسه های خشک کن هوا، سطل های زباله و سطل های بازیافت را انتخاب کنید تا فضا مرتب و منظم باشد.

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی قلب تپنده یک آشپزخانه صنعتی

پست قبلی

نکات جامع دستگاه اسنک ساز

پست بعدی

نکات طلایی رستوران های موفق

2 نظر درباره “تجهیزات راه اندازی آشپزخانه صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید