کاملترین ابزار سرآشپزهای حرفه ایی

کاملترین ابزار سرآشپزهای حرفه ایی

10 ابزار مورد نیاز سرآشپز

درست همانطور که نقاشان به برس های مناسب و نجارها به چکش و متری نیاز دارند، سرآشپزها نمی توانند بهترین کار خود را بدون ابزار مناسب انجام دهند. در کنار وسایلی مانند اجاق گاز و اجاق، هر متخصص آشپزی باید تجهیزات کاربردی خود را داشته باشد که با ابزار دستی پر شده باشد.چه به تازگی مدرسه آشپزی را شروع کرده اید یا سال ها به عنوان سرآشپز کار می کنید، مطمئن شوید که همیشه به این ده ابزار دسترسی دارید.

1.چاقوی سرآشپز

درست است که انواع چاقوهای تخصصی وجود دارد. اما اگر فقط یکی را انتخاب کردید، آن را به یک چاقوی آشپز همه کاره تبدیل کنید. این چاقو با تیغه‌ای 6 تا 10 اینچی به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند به آسانی کار کند و در عین حال به اندازه‌ای بزرگ است که سبزیجات سخت و برش‌های گوشت را از بین ببرد. چه پیاز، هویج و کرفس را می توانید خرد کنید یا چربی سینه مرغ را برش دهید، یک چاقوی سرآشپز باکیفیت به شما کمک می کند تا به سرعت کارهای آشپزخانه را انجام دهید و در عین حال شما را ایمن نگه می دارد.

برای تکمیل بهترین کار خود، باید چاقویی پیدا کنید که به نظر می رسد فقط برای دست شما ساخته شده است. بنابراین، ممکن است مفید باشد که به یک فروشگاه آشپزی بروید و چند چاقوی مختلف را امتحان کنید تا زمانی که یک تناسب کامل پیدا کنید.مهمتر از همه، مطمئن شوید که تیغه را تیز نگه دارید! اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، یک تیغه تیز بسیار ایمن تر از یک تیغه کسل کننده است.

2.تیز نگه داشتن چاقوها

همانطور که در بالا ذکر شد، تیز نگه داشتن چاقوها بسیار مهم است! در حالی که باید به صورت دوره ای چاقوی خود را به یک تیز کننده حرفه ای بفرستید یا از سنگ آهن برای لبه های واقعا تیز استفاده کنید، فولاد تراش دادن به شما امکان می دهد تیغه چاقوی خود را در بین تیز کردن ها دوباره تراز کنید.میله های فولادی ضد زنگ، سرامیکی، و میله های فولادی تراش الماس همگی این کار را انجام می دهند، بنابراین به سادگی بستگی به این دارد که شما چه ماده ای را ترجیح می دهید. با این حال، توصیه می شود میله ای را انتخاب کنید که حداقل 12 اینچ طول داشته باشد تا سطح بیشتری داشته باشید تا تیغه چاقوی خود را دوباره تراز کنید.

3.کارتر

هر سرآشپز بزرگی اهمیت یک میز کاری تمیز و منظم را می داند. و یکی از بهترین ابزارها برای مرتب نگه داشتن این فضا ، کارتر ها می باشند . اگرچه جذاب نیست، اما این ابزار ارزان به شما این امکان را می دهد که به سرعت ضایعات سبزیجات را در یک کاسه جمع کنید، مواد چسبنده را از روی میز کار خود بردارید و خمیر مخمر را به صورت رول تقسیم کنید. ابزار مورد علاقه من یک کارتر با لبه های تیز فوق العاده انعطاف پذیر است. من از آن برای همه چیز استفاده می‌کنم، از بریدن خمیر گرفته تا کیک‌های شیرین!

4.همزن

هنگامی که روغن و سرکه را برای درست کردن سس ترکیب می‌کنید یا با هم زدن هوا در تخم‌مرغ‌ها می‌توانید یک املت کرکی داشته باشید، یک همزن می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند. در حالی که یک میکسر دستی یا پایه می تواند همین کار را انجام دهد، این ابزارها اغلب برای کارهای سریع و ساده بیش از حد هستند.

5.ترازو آشپزخانه

هر نانوای بزرگی با اندازه گیری دقیق ترازو آشپزخانه آشنا است، اما این ابزار می تواند هنگام پخت و پز نیز مفید باشد.بسیاری از دستور العمل ها در وزن نوشته شده اند زیرا اندازه گیری دقیق تر از حجم است، به خصوص با مواد پخت. وقتی زمان مخلوط کردن یکی از این دستور العمل ها فرا می رسد، یک مقیاس آشپزخانه بسیار مهم است. ترازوهای آشپزخانه نیز می توانند به کاهش آشفتگی در آشپزخانه کمک کنند. اندازه گیری بر اساس حجم شامل کثیف کردن فنجان اندازه گیری است، اما می توانید از یک ترازو برای اندازه گیری مواد به طور مستقیم در یک کاسه یا قابلمه استفاده کنید.

6.کفگیر ماهی

با وجود همه اندازه ها و شکل های کفگیر، تشخیص اینکه کدام یک را انتخاب کنید می تواند دشوار باشد. اگر می خواهید فقط یکی را انتخاب کنید، آن را به کفگیر ماهی تبدیل کنید.در حالی که این کاردک برای برگرداندن فیله ماهی در حالی که در روغن پخته می شود عالی است، اما کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد! تیغه نازک آن به راحتی زیر پنکیک و تخم مرغ می لغزد، در حالی که دسته سنگین به آن اجازه می دهد تا تکه های گوشت خوک و همبرگرهای متراکم را برگرداند. به‌علاوه، طراحی شکاف‌دار آن به آن اجازه می‌دهد تا سرخ‌کرده‌ها، ماهی و سایر غذاهای سرخ‌شده را بچرخاند و آبکشی کند.

7.دماسنج گوشت

سرآشپزهای باتجربه ممکن است بتوانند تشخیص دهند که آیا سینه مرغ کاملاً بر اساس ظاهر پخته شده است یا خیر، اما بسیاری از آشپزها تکیه بر دماسنج گوشت را مفید می دانند. این وسیله ساده می تواند تفاوت بین سرو یک مورد مسمومیت غذایی و یک قطعه گوشت کاملا پخته باشد. بعلاوه، خطر خشک شدن گوشت را با ماندن طولانی مدت آن در فر ندارید.یک دماسنج دیجیتالی خوانا خوب است، اما یک دماسنج کاوشگر ساده نیز می تواند این کار را انجام دهد.

8.انبر

هنگامی که می خواهید استفاده از دستان خود را تقلید کنید اما نمی خواهید انگشتان خود را روی روغن داغ یا تابه سوزان بسوزانید، یک جفت انبر بردارید. اگر می‌خواهید از تابه‌های نچسب خود محافظت کنید، به دنبال یک جفت استیل باشید و از نوک‌هایی با روکش سیلیکونی استفاده کنید.

9.ماندولین

در حالی که چاقوها جای خود را در آشپزخانه دارند، مهم است که بدانید چه زمانی یک چاقو را برای ماندولین خالی کنید. این ابزار ساده به شما اجازه می دهد تا برش های نازک و یکنواختی از سیب زمینی، هویج، کلم و سایر اقلام متراکم ایجاد کنید.مانند چاقوها، تیغه تیز ضروری است! با این حال، همچنین باید مراقب باشید که از انگشتان خود در برابر تیغ تیز ماندولین محافظت کنید.

10.تخته برش

تخته برش یکی از موارد ضروری برای هر آشپزی است. به دنبال تخته ای باشید که تمیز کردن آن آسان باشد و از تخته های برش برچسب جداگانه برای گوشت و سبزیجات استفاده کنید. به یاد داشته باشید، ایمنی مواد غذایی چیزی نیست که به راحتی مورد توجه قرار گیرد! تخته های برش پلاستیکی یا لاستیکی انعطاف پذیر به شما این امکان را می دهد که به راحتی مواد را به کاسه یا تابه منتقل کنید و به شما کمک می کند تا کارهای روزانه را انجام دهید. و یک تخته برش چوبی سنگین‌تر می‌تواند بریدگی‌های سنگین را تحمل کند در حالی که تیغه‌های چاقو شما را کدر نمی‌کند.

پست قبلی

نکات طلایی رستوران های موفق

پست بعدی

تفاوت چرخ گوشت صنعتی با خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344