نکات جامع سرویس و نگهداری تجهیزات کافی شاپ

Service and maintenance tips for coffee shop equipment- fereydooni matbakh

امروزه با توجه به افزایش قیمت اکثر کالاها از جمله تجهیزات کافی شاپ، نحوه نگه داری از این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در این مطلب تصمیم گرفتیم به اصول و روش های صحیح در خصوص نگه داری این محصولات بپردازیم. با ما همراه باشید.

5 نکته مهم در نحوه نگه داری از تجهیزات کافی شاپ

فرقی نمی کند صاحب یک رستوران باشید یا کافه، در هر صورت پس از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و یا تجهیزات کافی شاپ و تهیه  لیست کامل تجهیزات کافی شاپ، باید کلیه نکات مربوط به نگه داری و سرویس دستگاه های خریداری شده را بدانید تا علاوه بر حفظ کیفیت، ازهزینه های تعمیر و تعویض قطعات در امان باشید.

  1. توجه به نظافت و بهداشت

در استفاده از تجهیزات کافه، باید به نظافت و تمیزی دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین توصیه می کنیم پس از هر بار استفاده از تجهیزات آبمیوه فروشی و یا کافی شاپ و… بلافاصله اقدام به تمیز کردن قطعات نمایید؛ به این ترتیب از ایجاد رسوبات قهوه، روغن و… جلوگیری کرده و به شکل آسان تر می توانید لوازم مختلف را پاکسازی کنید.

مطالعه مطلب قوانین بهداشت برای کافی شاپ می تواند به طور دقیق تر شما را با اصول کلی تمیزی کافه آشنا سازد.

  1. تعمیر و نگهداری روزانه تجهیزات قهوه

فراموش نکنید تجهیزات کافی شاپ نیز مانند: لوازم آشپزخانه صنعتی و تجهیزات رستوران نیاز به نگه داری صحیح و مراقبت روزانه دارند.

برای شروع تلاش کنید تمامی قطعات قابل جدا شدن دستگاه های قهوه ساز را جدا کنید و در یک محلول آب داغ + 1 قاشق غذاخوری شوینده قرار دهید تا رسوبات مختلف به خوبی از بین بروند.

همچنین قیف دستگاه آسیاب قهوه را جدا کرده، با آب و صابون بشوید و کاملا خشک کنید. همچنین در صورت داشتن سیستم فیلتر آب، گیج فشار آن را بررسی نمایید و در صورت قدیمی بودن، آن را تغییر دهید.

در کنار این مراحل مهم است که گیج فشار سیستم فیلتر آب خود را بررسی کنید و فیلترهای قدیمی (بیش از یک سال) را تغییر دهید.

کسب اطلاعات بیشتر: نکات جامع خرید تجهیزات کافی شاپ

  1. تمیز کردن هفتگی اسپرسوساز، قهوه جوش و دستگاه آسیاب

تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز به میزان قابل توجهی بر روی کیفیت قهوه و طعم آن تاثیر داشته و بنابراین لازم است در پایان هر روز، اقدام به تمیز کردن بخش های مختلف آن نمایید.

این دستگاه به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت و گرما، می تواند به مرور زمان دارای رسوب و جرم شود، بنابراین باید به طور مرتب تمیز گردد.

ابتدا دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید گرم شود؛ پس از رسیدن دستگاه به نقطه فشار آن را خاموش کنید.

حالا شیر آب گرم را باز کنید سپس اهرم مخصوص دم قهوه را باز کنید تا آب تخلیه شود و سپس دریچه گرم را ببندید.

حالا نوبت به حل کردن پودر رسوب زدا در آب و ریختن آن در مخزن است. دستگاه را روشن کرده و پس از اتمام رسوب زدایی اهرم گروپ را باز کنید تا محلول از دستگاه خارج شود. در مرحله بعد مخزن را به طور کامل بشویید و سپس دستگاه را با آب خالص روشن کنید تا در نهایت داخل دستگاه به خوبی تمیز گردد

  1. استفاده از آب تصفیه شده برای تهیه نوشیدنی ها

استفاده از آب تصفیه شده و تمیز، تاثیر به سزایی در افزایش طول عمر و دوام تجهیزات کافی شاپ از جمله: دستگاه های قهوه ساز و اسپرسوساز و.. دارد.

به این دلیل که آب تصفیه شده و خالص، فاقد رسوبات بوده و بنابراین از زنگ زدگی و رسوب وسایل کافی شاپ مثل: جلوگیری به عمل می آورد.

  1. نگه داری و تعویض آسیاب قهوه در صورت نیاز

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که برای تهیه نوشیدنی هایی مثل: قهوه و انواع آن نیاز داریم، آسیاب قهوه است. برای اینکه بتوانیم از این دستگاه به مدت طولانی مدت استفاده کنیم، نیاز است در بازه های زمانی مشخص، اقدام به سرویس و تعمیر آن نماییم. همچنین به صورت دوره ای باید اقدام به تمیز کردن دستگاه کنیم تا از تجمع رسوبات قهوه جلوگیری گردد.

به طور معمول پس از آسیاب کردن 300 الی 400 کیلوگرم قهوه ممکن است فرز آسیاب کند شود؛ این امر به تدریج باعث کاهش سرعت آسیاب و ایجاد صدا می گردد. بنابراین ممکن است پس از مدتی نیاز داشته باشید که تیغه آسیاب قهوه را تعویض نمایید.

مرکز فروش لوازم کافی شاپ

شما می توانید با مرکز تجهیزات آشپزخانه فریدونی، عرضه کننده تجهیزات آشپزخانه، تجهیزات کافی شاپ، تجهیزات فست فود و رستوران و… از بخش تماس با ما در ارتباط باشید و مشاوره های لازم را جهت خرید لوازم و ابزارهای مورد نیاز خود دریافت نمایید.

همچنین می توانید به فروشگاه این مجموعه سر بزنید و قیمت محصولات مورد نیاز خود را مشاهده نمایید.

پست قبلی

نکات جامع استفاده از دستگاه میوه خشک کن

پست بعدی

راهنمای جامع انتخاب و خرید سرخ کن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344