نحوه راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی کوچک

کامل ترین وسایل گرم کننده غذا

مراحل راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی کوچک

هنگامی که یک سرمایه گذاری خدمات غذایی را شروع می کنید باید به چیزهای زیادی فکر کنید. و تنظیم درست آشپزخانه برای موفقیت بسیار مهم است. راه اندازی یک آشپزخانه تجاری نباید سخت باشد. در واقع، به آسانی 1… 2… 3 است!

مرحله 1: منوی مورد علاقه خود را ایجاد کنید

منو همه چیز را در رستوران شما دیکته می کند. منویی تهیه کنید که از غذاهایی که دوست دارید تشکیل شده باشد! هنگام تهیه منو، تنظیمات آشپزخانه تجاری خود را نیز در نظر داشته باشید. آشپزخانه‌های رستوران‌های بسیار کوچک، از نظر طراحی، نمی‌توانند منوهای بزرگ‌تر را مانند آشپزخانه‌های تجاری بزرگ‌تر در خود جای دهند. بنابراین اگر آشپزخانه شما کوچک است، یک منوی کوچک ایجاد کنید.

با در نظر گرفتن این موضوع، زمان شروع برنامه ریزی منو فرا رسیده است. با ایجاد یک تم منو شروع کنید. شما می خواهید که غذایتان شما را از رقابت در منطقه خود متمایز کند. چند کلمه را یادداشت کنید که توضیح می دهد که قصد دارید با این منو به چه چیزی برسید. سرآشپز خود را بیاورید تا در این فرآیند به شما کمک کند. آنها بر اساس تجربه قبلی ایده هایی برای چیدمان آشپزخانه خواهند داشت.

دلیل دیگر برای کوتاه نگه داشتن لیست گزینه های منو تا حد امکان این است که تعداد زیاد آیتم های منو مشتریان را گیج می کند. بازدیدکنندگان رستوران وقتی می توانند غذای خود را در دو دقیقه یا کمتر بچینند، دوست دارند. همچنین، هنگام توسعه منوی خود، قیمت را در نظر بگیرید. قیمت ها تعیین می کنند که از چه موادی استفاده می کنید و چگونه آشپزخانه را برای پختن این مواد تنظیم می کنید.

مرحله 2: چگونه یک آشپزخانه صنعتی بسازیم

بله، اگر آشپزخانه شما بزرگ و روشن و پر از متراژ مفید باشد، خوب است. اما راه اندازی آشپزخانه تجاری با سرویس کامل در فضای کوچک قطعا امکان پذیر است. وقتی صحبت از طراحی آشپزخانه رستوران در فضای کوچک به میان می آید، فقط باید از فضای خود عاقلانه استفاده کنید. چیدمان ساده آشپزخانه رستوران برای فضاهای کوچکتر بهترین است.

سه استراتژی متداول طراحی برای آشپزخانه های تجاری وجود دارد. طرحی که انتخاب می کنید به ترجیحات شما، ترجیحات آشپز و منوی شما بستگی دارد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از این نمونه‌های چیدمان آشپزخانه کوچک صنعتی بیندازیم:

منطقه

آشپزخانه منطقه ای یک طراحی آشپزخانه صنعتی کوچک هوشمندانه است که جریان کار را در مناطق مختلف پخش می کند. هر منطقه عملکرد خاص خود را دارد. و خدمه ای که در مناطق کار می کنند در آن زمینه تخصص دارند.بیشتر آشپزخانه‌های منطقه‌ای دارای فضای زیادی برای تهیه غذا هستند. این جایی است که شما مواد را اندازه می گیرید، گوشت را تکه تکه می کنید، سبزیجات را خرد می کنید، مارینت می کنید و غیره.

منطقه پخت و پز ممکن است یک تنظیم ساده با یک گریل و یک سرخ کن باشد. یا ممکن است پیچیده تر باشد، با چندین فر، اجاق گاز، و تابه گرم کننده. همه اینها به منوی شما بستگی دارد.آشپزخانه های زون دارای مکان هایی برای ذخیره سازی سرد، انبار خشک و سرویس بهداشتی هستند. و ممکن است یک منطقه جداگانه برای بشقاب غذا پس از پخته شدن انتخاب کنید.

خط تولید

خطوط مونتاژ برای آشپزخانه هایی که انواع زیادی از مواد غذایی را تهیه می کنند عالی هستند. به عنوان مثال، ساندویچ‌فروشی‌ها، پیتزافروشی‌ها و همبرگر. همچنین اگر خدمات سریع ارائه می دهید، گزینه بسیار خوبی است. زمان کمتری بین هر مرحله در مونتاژ وجود دارد، بنابراین غذا سریعتر انجام می شود.

نگران نباشید، خط مونتاژ شما نباید در یک “خط” باشد. بسیاری از آشپزخانه ها به اندازه کافی بزرگ نیستند که یک مونتاژ مستقیم داشته باشند. هنگامی که فضای کافی ندارید، می توانید مونتاژ خود را به صورت دایره ای اجرا کنید.

جزیره

آشپزخانه جزیره ای هم در آشپزخانه های مونتاژی و هم در آشپزخانه های منطقه ای متفاوت است. در اطراف یک جزیره مرکزی کار می کند. اما از محیط به عنوان بخشی از فضای کاری نیز استفاده می کند.جزیره خود را به عنوان منطقه اصلی آماده سازی و آشپزی تنظیم کنید. شما می خواهید بیشتر تجهیزات آشپزی خود را در این قسمت متمرکز کنید. از محیط برای مناطق کمتر مهم مانند انبار و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

شما می توانید از طرح جزیره در خط مونتاژ نیز استفاده کنید. یک جریان کاری ایجاد کنید که در جزیره با آماده سازی و پخت و پز شروع شود. سپس به محیط منتقل کنید تا ظرف تمام شود.

مرحله 3: تجهیزات ضروری

اکنون که منوی شما آماده شده است و بهترین راه برای سازماندهی آشپزخانه را انتخاب کرده اید، وقت آن است که به تجهیزات ضروری رستوران و اینکه چگونه داشتن تجهیزات مناسب در دست، نقش مهمی در موفقیت رستوران شما ایفا می کند، نگاه کنید. چند دسته اصلی وجود دارد که هر آشپزخانه ای به آنها نیاز دارد.

ذخیره سازی

شما هم به ذخیره سازی خشک و هم در سردخانه نیاز دارید. یخچال و فریزرهای تجاری در انواع راهپیمایی، دستی و زیر پیشخوان عرضه می شوند. اکثر آشپزخانه ها بیش از یک نوع یخچال دارند.یک یخچال بزرگ و جاروبرقی برای نگهداری فله کار می کند. سپس شما یک یخچال کوچکتر و در دسترس تر در آشپزخانه خود می خواهید. اگر فضا محدود باشد، یخچال میز کار با یک سنگ دو پرنده را می کشد.

تجهیزات ذخیره سازی خشک شامل کابینت و قفسه بندی است. باز هم، هنگام تنظیم یک فضای کوچک، ذخیره سازی روی میز را انتخاب کنید.

آشپزی

وسایل آشپزی باید به راحتی در دسترس همه افراد آشپزخانه باشد.با خرید یک اجاق صنعتی با اجاق گازی که در بالای آن قرار دارد، در فضا صرفه جویی کنید. بسیاری از این ماشین‌ها با قفسه‌های ذخیره‌سازی اضافه شده در بالای اجاق گاز عرضه می‌شوند .ایستگاه سرخ کردنی را نزدیک اجاق گاز یا گریل قرار دهید. اگر قصد ندارید زیاد سرخ کنید، یک سرخ‌کن کوچک و رومیزی می‌تواند بهترین گزینه باشد. و سرخ‌کن‌های کفی عالی هستند اگر فضای کافی برای پیشخوان ندارید.

بسته به منوی شما، آشپزخانه شما ممکن است به تجهیزات پخت و پز تخصصی نیاز داشته باشد. این شامل فرهای نان، اجاق های پیتزا، توستر، ساندویچ گریل و غیره است.همچنین، برای گرم نگه داشتن غذا قبل از ارسال به مشتری، روی تجهیزات گرم کننده خوب سرمایه گذاری کنید.

سرویس بهداشتی

یک ماشین ظرفشویی تجاری را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند با هر حجمی از ظروف که قصد دارید روی آن پرتاب کنید، کار کند. اگر قصد دارید غذا را در ظروف یکبار مصرف سرو کنید، ممکن است به ظروف خیلی بزرگ نیاز نداشته باشید. آنها در انواع قفسه ای، نوار نقاله و زیر پیشخوان عرضه می شوند.شما همچنین به یک سینک نیاز خواهید داشت. اکثر مقررات ایجاب می کنند که رستوران ها حداقل سینک 3 محفظه ای داشته باشند. یکی را انتخاب کنید که دارای قفسه هایی در دو طرف باشد تا خشک شود.

ایمنی

تشک های کف برای ایمنی آشپزخانه ضروری هستند. آنها سطحی محکم و بدون لغزش ایجاد می کنند. این کار باعث می‌شود کارمندان در ساعات پرمشغله‌ی ناهار در آشپزخانه در حال سروصدا باشند.شما همچنین به یک سیستم تهویه مناسب نیاز دارید تا دود و چربی را از هوای آشپزخانه خارج کنید. قوانین محلی خود را بررسی کنید. اکثر مناطق به یک آشپزخانه صنعتی نیاز دارند تا یک هود اگزوز روی قسمت پخت و پز داشته باشد.

در نهایت، شما به یک سیستم اطفاء حریق نیاز دارید. دوباره، مقررات محلی خود را بررسی کنید. در صورت آتش سوزی با روغن، کپسول های آتش نشانی را نزدیک محل پخت و پز نگه دارید.

پست قبلی

استانداردهای کافی شاپ

پست بعدی

کامل ترین وسایل گرم کننده غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344