راهنمای جامع راه اندازی سفره خانه سنتی

A comprehensive guide to setting up a traditional dining room-fereydooni matbakh

سفره خانه های صنعتی عموما از مراکز محبوب و پرطرفدار بین افراد هستند که به دلیل داشتن فضای آرام و طراحی سنتی، انتخاب اول عده زیادی برای گذراندن وقت با دوستان و آشنایان می باشند. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم نکاتی را درباره راه اندازی رستوران سنتی یا سفره خانه بیان کنیم و بیشتر در مورد جزییات هزینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی و وسایل سفره خانه بدانیم.

مهم ترین مواردی که در ادامه بررسی می کنیم عبارتند از:

  • انواع سفره خانه سنتی
  • مراحل راه اندازی رستوران و سفره خانه سنتی
  • هزینه راه اندازی کافه قلیون چقدر است؟
  • نکات طراحی سفره خانه سنتی در باغ

با ما همراه باشید.

انواع سفره خانه سنتی

امروزه سفره خانه های سنتی، در سه دسته زیر قرار می گیرند:

  1. سفره خانه سنتی سرپوشیده

معمولا این سفره خانه ها دارای فضای بسته بوده و سرپوشیده هستند. اکثر سفره خانه ها امروزه به این شکل طراحی شده اند.

  1. سفره خانه سنتی روباز

این سفره خانه ها اغلب در محیط هایی با فضای بزرگ و باز طراحی و ساخته می شوند.

  1. سفره خانه سنتی ترکیبی

طراحی این سفره خانه ها تلفیقی از طراحی سفره خانه های سرپوشیده و روباز هستند و بنابراین هزینه راه اندازی سفره خانه های سنتی ترکیبی بیشتر است.

مراحل راه اندازی رستوران و سفره خانه سنتی

قبل از اینکه به فکر خرید تجهیزات آشپزخانه برای رستوران سنتی خود باشید، بهتر است اطلاعات خود را در زمینه راه اندازی این مراکز بالا ببرید. در ادامه مراحل مختلف راه اندازی سفره خانه سنتی را با هم بررسی می کنیم:

  • گام اول: برنامه ریزی دقیق

برای راه اندازی سفره خانه سنتی قبل از هر چیز داشتن یک بیزینس پلن یا برنامه دقیق و هدفمند ضروری است؛ برای شروع یک طرح تجاری مناسب ایجاد کنید تا در مسیر رشد کسب و کارتان، دچار ابهام و سردرگمی نشوید. به این ترتیب از خرج ها و هزینه های اضافی مثل: خرید تجهیزات رستوران غیرضروری جلوگیری شده و مسیر رشد و توسعه کسب  و کار شما کاملا شفاف و روشن خواهد بود.

در طراحی و تدوین برنامه تجاری پیشنهاد می کنیم موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

  • اهداف کسب وکار
  • تحلیل رقبا
  • بررسی مشکلات احتمالی
  • بررسی هزینه های راه اندازی سفره خانه

و…

  • گام دوم: ثبت برند

در این مرحله نیاز است نام برند رستوران یا کافه سنتی خود را ثبت نمایید تا به این ترتیب اعتبار کسب و کارتان بالا برود. همچنین می توانید از طریق فرانچایزینگ، زیرمجموعه یک برند دیگر شده و فعالیت خود را آغاز نمایید.

  • گام سوم: تنظیم منوی جذاب

برای طراحی منو به جستجوی غذاهای مورد علاقه اکثر مردم بپردازید؛ در شبکه های اجتماعی غذاهای پرطرفدار و با بیشترین بازدید را پیدا کنید و برای درست کردن یک منوی جذاب از آن کمک بگیرید. عموما غذاهای اصیل ایرانی و سنتی مثل: انواع کباب، خورشت های ایرانی از قبیل: قورمه، مرغ، قیمه و… در رستوران های سنتی سرو می گردد.

  • گام چهارم: انتخاب محل مناسب

برای انتخاب مکان رستوران یا سفره خانه سنتی، باید به پارامترهای مختلف از جمله: میزان رفت و آمد و ترافیک، وضعیت پارکینگ، نزدیکی به مراکز آموزشی و دانشگاه ها، تعداد رقبا و… توجه داشته باشید.

  • گام پنجم: اخذ مجوز

به طور کلی برای راه اندازی دیزی سرا، کافه، رستوران و هر کسب و کار دیگری شا به مجوز آن کسب و کار نیاز دارید. در این مرحله نیاز است مدارک لازم برای اخذ مجوز را جمع آوری نمایید. شما می توانید از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، مجوز سفره خانه سنتی خود را دریافت نمایید.

  • گام ششم: طراحی دکوراسیون داخلی سفره خانه

برای طراحی دکوراسیون داخلی سفره خانه علاوه برخرید تجهیزات کافی شاپ خاص  و جذاب، تلاش کنید از تجهیزات و لوازم دکوری سنتی مثل: سماور، چراغ، فرش های سنتی و… استفاده نمایید.

  • گام هفتم: خرید لوازم سفره خانه سنتی

شما به منظور راه اندازی سفره خانه یا رستوران سنتی، به لوازم آشپزخانه صنعتی،  تجهیزات فروش مثل: صندوق فروشگاهی، اسکنر، چاپگر و تجهیزات سالن نیاز دارید.

  • گام هشتم: استخدام پرسنل

حالا که مجوزهای مربوطه رادریافت کردید و به خرید تجهیزات فست فود و رستوران  پرداختید، نوبت به انتخاب پرسنل و کارکنان سفره خانه سنتی می رسد. شما برای اداره کافه رستوران به سرآشپز، صندوق دار، پرسنل خدمات و پیشخدمت و.. نیاز دارید که پیشنهاد می کنیم به مهارت های نرم برای ارتباط صحیح با مشتریان و تخصصص هر یک توجه ویژه ای داشته باشید.

  • گام نهم: تبلیغات بازاریابی

برای آشنایی افراد بیشتر با رستوران سنتی که افتتاح می کنید، شما به انجام تبلیغات گسترده در سایت های مختلف، رسانه های اجتماعی و خبرنامه های ایمیل احتیاج دارید تا به این ترتیب تعداد مشتریان کسب و کار خود را افزایش دهید.

  • گام دهم: افتتاح و راه اندازی رستوران سنتی

خسته نباشید! پس از انجام مراحل مختلف دریافت مجوز و خرید تجهیزات آشپزخانه حالا دیگر نوبت به افتتاح رستوران سنتی می رسد. یک مراسم افتتاحیه ترتیب بدهید و از تمایم دوستان، همکاران، آشنایان و… برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورید.

هزینه راه اندازی کافه قلیون چقدر است؟

هزینه راه اندازی کافه قلیون در سال 1403 به فاکتورهای متعددی بستگی دارد؛ به عنوان مثال در برخی سفره خانه ها هزینه قلیان 50 تا 80 هزارتومان است و در برخی دیگر ممکن است تا 250 هزارتومان هم برسد. بنابراین درآمد سفره خانه های سنتی می تواند وسوسه انگیز باشد. اما هزینه راه اندازی رستوران سنتی یا کافه قلیون در صورتی که مکان مورد نظر اجاره ای نباشد؛ چیزی حدود 800 میلیون تومان و بالاتر است؛ البته این مبلغ کاملا حدودی بوده و به عوامل زیادی بستگی دارد.

قیمت مجوز سفره خانه سنتی نیز شامل موارد مختلفی می شود که عبارتند از:

  • هزینه ثبت نام

این هزینه به منظور ثبت اطلاعات اولیه و جمع آوری مدارک متقاضی دریافت می گردد.

  • بازرسی از محل

برای اطمینان از رعایت استانداردهای تعیین شده، نیاز به بازرسی محلی می باشدکه این هزینه شامل اقدامات مربوطه می باشد.

  • عضویت اولیه و حق عضویت سالانه

برای عضویت در اتحادیه و همچنین برای تمدید این حق عضویت به طور سالانه نیز باید هزینه ای پرداخت کنید.

  • هزینه صدور جواز

در نهایت در صورت انجام مراحل مختلف وتایید نهایی، جواز کسب سفره خانه سنتی شما صادر می گردد که مشمول هزینه است. مقدار دقیق این هزینه ها با توجه به نوع اتحادیه و درشرایط مختلف متفاوت می باشد.

نکات طراحی سفره خانه سنتی در باغ

پس از افتتاح سفره خانه سنتی، پیشنهاد می کنیم به طراحی دکوراسیون فضای آن اهمیت زیادی بدهید؛ چرا که اکثر افراد برای گذراندن اوقات فراغت با دوستان و همراهان به کافه رستوران شما می آیند. یکی از نکات مهم در طراحی سفره خانه سنتی، استفاده از نورپردازی مناسب می باشد؛ به این ترتیب در شب نیز فضای دلنشین و جذابی در باغ ایجاد می گردد. نورپردازی های رنگی نیز سبب ایجاد جلوه های بصری قوی در فضای باغ می گردد.

قرار دادن آلاچیق نیز می تواند تاثیر به سزایی در جذابیت فضای رستوران داشته باشد. دیگر المان های جذاب مثل: آب نما، چراغانی کردن باغ و…  نیز می تواند به افزایش زیبایی سفره خانه سنتی شما کمک نماید.

کلام آخر

به پایان مطلب راهنمای جامع راه اندازی سفره خانه سنتی رسیدیم. در این بخش تلاش کردیم شما را با 0 تا 100 راه اندازی سفره خانه های سنتی آشنا سازیم. ابتدا با انواع سفره خانه آشنا شدیم که عبارتند از:

  1. سفره خانه سنتی سرپوشیده
  2. سفره خانه سنتی روباز
  3. سفره خانه سنتی ترکیبی

سپس 10 گام مهم برای افتتاح رستوران سنتی را با هم آموختیم. سپس با هزینه راه اندازی کافه قلیون و  قیمت مجوز سفره خانه سنتی آشنا شدیم و در پایان نیز چند نکته مهم به منظور طراحی سفره خانه سنتی در باغ را بررسی کردیم. امیدواریم این مطلب راهنمای جامع و مفیدی برای آشنایی شما با نحوه راه اندازی سفره خانه باشد. چنانچه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

شما می توانید با مرکز تجهیزات آشپزخانه فریدونی، عرضه کننده تجهیزات آشپزخانه مانند: تجهیزات کافی شاپ، تجهیزات فست فود و رستوران و… از بخش تماس با ما در ارتباط باشید و مشاوره های لازم را جهت خرید لوازم و ابزارهای مورد نیاز خود دریافت نمایید. همچنین می توانید به فروشگاه این مجموعه سر بزنید و قیمت محصولات مورد نیاز خود را مشاهده نمایید.

 

 

پست قبلی

10 نکته جامع راه اندازی سوخاری کیلویی

پست بعدی

نکات مهم  کار با سرخ کن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344