راهنمای جامع راه اندازی جیگری

A comprehensive guide to setting up Jigri- freidoni matbakh

همان طور که می دانید جگر و قلوه کباب شده، غذای محبوب خانواده های ایرانی بوده و حس نوستالژیک را به آن ها منتقل می کند. علاوه بر این، از غذاهای مقوی و بسیار خوشمزه به شمار می رود که به ویژه در دورهمی ها بسیار مورد استقبال همه قرار می گیرد. اما چنانچه قصد راه اندازی جگرکی دارید، نیازمند فراهم آوردن تجهیزات مورد نیاز آن هستید و باید بدانید چگونه ابزارهای باکیفیت را انتخاب و خریداری کنید. از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم با نحوه راه اندازی و لوازم مورد نیاز جگرکی که بخشی از آن مشابه تجهیزات رستوران مدرن می باشد، بیشتر آشنا شویم.

مهم ترین مواردی که در ادامه بررسی می کنیم عبارتند از:

  • راهنمای خرید تجهیزات جگرکی
  • مهم ترین تجهیزات راه اندازی جگرکی
  • سرمایه لازم برای راه اندازی کبابی
  • دکوراسیون مغازه جگرکی
  • معایب شغل جگرکی
  • درامد جگرکی

با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تجهیزات جگرکی

قبل از اینکه به فکر راه اندازی جگرکی باشید، ابتدا لازم است به این موضوع فکر کنید که چه عواملی سبب افزایش رضایت مشتریان می گردد؟ به این ترتیب می توانید در میان سایر رقبا موفق تر بوده و بهتر دیده شوید. علاوه بر داشتن استراتژی برای موفقیت در کسب و کار، کیفیت تجهیزات مورد استفاده نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. شما می توانید به این منظور با کارشناسان تجهیزات آشپزخانه فریدونی در ارتباط باشید؛ چرا که این مجموعه تمام تلاش خود را جهت ارائه محصولات بادوام و باکیفیت به کار بسته تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد.

در ادامه به لوازم آشپزخانه صنعتی مهم و کاربردی که به منظور راه اندازی جگرکی نیاز دارید، اشاره می کنیم.

مهم ترین تجهیزات راه اندازی جگرکی

قبل از راه اندازی جگرکی، ابتدا پیشنهاد می کنیم تعدادی از تجهیزات رستوران ضروری و مهم را در نظر داشته باشید تا بودجه خود را برای خرید تجهیزات بلااستفاده هدر ندهید. از این رو در ادامه به مهم ترین تجهیزات راه اندازی جگرکی اشاره می کنیم:

  • منقل گازی و هود

شما برای اینکه بتوانید در مدت زمان کوتاه، حجم بالایی از جگر و و گوشت را کاملا مغزپخت و کبابی کنید، به منقل نیاز دارید. منقل صنعتی به هماره هود کمک می کند تا هنگام درست کردن انواع کباب، دیگر با دود فراوان رو به رو نشوید…

  • میز کار استیل

برای به سیخ کشیدن جگر و قلوه و… نیاز است از میز کار مناسب استفاده نمایید. این میز کار علاوه بر ابعاد مناسب، باید جنس خوبی داشته باشد و دوام بالایی داشته باشد. میز کار استیل بهترین گزینه برای این کار است؛ چرا که در مقابل رطوبت و خورگی بسیار مقاوم بوده و در بلندمدت دچار زنگ زدگی نمی شود.

  • یخچال کبابی و جگرکی

از دیگر تجهیزات آشپزخانه صنعتی مهم برای راه اندازی جگرکی می توان به یخچال کبابی ویترینی اشاره نمود که دارای 2 درب شیشه ای و دو کشو در بخش پایینی است. همچنین شما می توانید برای نگه داری سیخ های آماده کباب نیز از این دستگاه استفاده نمایید. این یخچال در مدل های ایستاده و تعداد طبقات مختلف طراحی شده که با توجه به ابعاد فروشگاه خود می توانید اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید.

  • چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت های صنعتی نیز در مدل 32 تسمه ای در بازار موجود است که جزو تجهیزات رستوران ضروری به شمار رفته و می توان چیزی حدود 400 کیلوگرم گوشت گرم و یا منجمد را با بالاترین کیفیت آماده نماید.

  • سینک صنعتی

شما در آشپزخانه های صنعتی به دلیل بالا بودن حجم بالای شست و شوی ظروف و لوازم، نیاز به استفاده از سینک ظرفشویی صنعتی دارید. تفاوت سینک خانگی با نوع صنعتی، در سایز و حجم لگن ها می باشد و همچنین تلاش شده نوع صنعتی دارای مقاومت بالاتری باشد.

ابعاد سینک با توجه به نیاز شما و فضای کسب و کار انتخاب می گردد.

  • تنور نانوایی صنعتی

برای اینکه بتوانید رضایت مشتریان را جلب کنید، به یک تنور چرخ دار نیز نیاز دارید تا بتوانید در کنار تحویل جگر، نان تازه و داغ نیز ارائه دهید. ابعاد استاندارد تنور، 80 در 80 و دارای ارتفاع 110 می باشد.

یکی از معضلات کار در آشپزخانه های جگرکی، پر شدن فضا از دود و بخار است که کار برای پرسنل را بسیار دشوار می کند. هود استیل با دارا بودن فیلتر چربی گیر، ذرات روغن و گرد آشپزخانه را به خوبی جذب کرده و به این ترتیب به هوای مطبوع فضای آشپزخانه کمک می کند.

  • کابینت صنعتی

کابینت از کاربردی ترین ابزارها برای نظم بخشیدن به انواع ظروف است که در ابعاد و جنس های مختلف ساخته شده و به شکل زمینی و دیواری طراحی می گردد. لازم به ذکر است انتخاب ابعاد و اندازه کابینت نیز به میزان فضای محیط کسب و کار شما بستگی دارد.

  • سانتریفیوژ صنعتی

سانتریفیوژ یا اگزاست فن که دارای توان مناسب باشد، کمک می کند هوایی تازه در آشپزخانه جریان پیدا کند و از ملزومات راه اندازی جگرکی به شمار می رود.

  • سیخ جگر و کباب استیل

شما برای آماده یازی تکه های بزرگ گوشت، به تعداد زیادی سیخ استیل احتیاج دارید. جنس مناسب سیخ سبب می شود تا چربی آن به راحتی پاک شده و بنابراین از نظر بهداشتی نیز گزینه مناسب تری است.

  • و…

خب! با مهم ترین لوازم و تجهیزات جگرکی آشنا شدیم. البته تعداد ابزارهای لازم بیشتر است که معرفی آن ها در این محتوا نمی گنجد… اما یک سوال مهم که حتما برای شما هم پیش آمده این است که میزان سرمایه ضروری و لازم به منظور راه اندازی کبابی و جگری چقدر است؟ در ادامه به این سوال مهم پاسخ داده ایم.

سرمایه لازم برای راه اندازی کبابی

همان طور که برای راه اندازی فست فود و خرید تجهیزات فست فود به سرمایه نیاز دارید، میزان بودجه و سرمایه لازم به منظور راه اندازی کبابی به طور حدودی 200 میلیون تومان بوده و با توجه به مکان مورد نظر شما و سایر پارامترها از جمله: تجهیزات اولیه، نحوه خرید و… متغیر می باشد.

دکوراسیون مغازه جگرکی

پس از آشنایی با تجهیزات مهم مغازه جگرکی، قدم بعدی انتخاب مکان مناسب است. پیشنهاد می کنیم یک مکان شلوغ را برای این منظور انتخاب نمایید. همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی جگرکی باید تلاش کنید از تجهیزات مدرن و نو استفاده کرده و همچنین از نقاشی و تابلوهای زیبا استفاده کنید. استفاده از موسیقی نیز از دیگر روش های ایجاد حس آرامش در مغازه جگرکی برای مشتریان است.

 معایب شغل جگرکی

از مهم ترین معایب شغل کبابی و جگرکی، می توان به این نکته اشاره نمود که چون به سلامت مشتریان مربوط است، کمی حساس بوده و باید دائم به محلی که از آن جا جگر تهیه می کنید، توجه داشته و تازگی و باکیفیت بودن آن را مد نظر قرار دهید. وزات بهداشت نیز به طور دوره ای اقدام به بررسی سلامت جگر و نان می نماید.

همچنین باید به ذبح غیرمجاز نیز توجه داشته باشید؛ چرا که برخی از کشتارگاه ها جگر را ارزان تر خریده و می فروشند.

درامد جگرکی

به طور میانگین درامد کبابی و جگرکی، حدود 50 تا 60 میلیون تومان و متغیر می باشد که البته به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. اما چنانچه شما به شکل اصولی و با اطلاعات کافی اقدام به راه اندازی جگرکی کنید، می توانید تا درآمد ماهانه 15 تا 20 میلیون تومان را به طور حتمی داشته باشید.

جمع بندی

به پایان مطلب راهنمای جامع راه اندازی جیگری رسیدیم. در این بخش تلاش کردیم ابتدا با تجهیزات ضروری و مهم راه اندازی جگرکی آشنا شویم. سپس گفتیم میزان بودجه و سرمایه لازم به منظور راه اندازی کبابی به طور حدودی 200 میلیون تومان بوده و در پایان نیز با معایب و مشکلات این شغل آشنا شدیم و گفتیم درآمد جگرکی در صورتی که به شکل اصولی راه اندازی گردد، بین 14 تا 20 میلیون تومان می باشد. چنانچه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. حتما پاسخ گو هستیم.

همچنین شما می توانید با مرکز تجهیزات آشپزخانه فریدونی، عرضه کننده تجهیزات آشپزخانه مانند: تجهیزات کافی شاپ، تجهیزات آبمیوه فروشی و رستوران و… از بخش تماس با ما در ارتباط باشید و مشاوره های لازم را جهت خرید لوازم و ابزارهای مورد نیاز خود دریافت نمایید.  همچنین می توانید به فروشگاه این مجموعه سر بزنید و قیمت محصولات مورد نیاز خود را مشاهده نمایید.

پست قبلی

راهنمای جامع نصب اجاق گاز رومیزی

پست بعدی

5 علت خرابی یخچال های صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید