تفاوت چرخ گوشت صنعتی با خانگی

تفاوت چرخ گوشت صنعتی با خانگی

چرخ گوشت صنعتی یا چرخ گوشت خانگی

1.قدرت و ظرفیت

چرخ گوشت صنعتی به عنوان تجهیزات آشپزخانه های صنعتی طراحی شده است و دارای قدرت و ظرفیت بالایی است. این دستگاه‌ها قادر به پردازش حجم بزرگی از گوشت در زمان کمتر هستند. در مقابل، چرخ گوشت خانگی برای استفاده در خانه و نیازهای خانگی ساخته شده است و عمدتاً برای حجم کمتری از گوشت استفاده می‌شود.

2.ساختار و مواد

چرخ گوشت صنعتی به خاطر استفاده زیاد و در شرایط سخت ، دارای ساختار قوی و مقاومی است. این دستگاه‌ها عمدتاً از جنس‌های مقاوم و بادوامی مانند فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. اما چرخ گوشت خانگی معمولاً از موادی با مقاومت کم تری ساخته شده است.

3.امکانات و قابلیت‌ها

چرخ گوشت صنعتی دارای قطعات یدکی مانند قطعات قابل تعویض، سیستم‌های ایمنی پیشرفته، سیستم‌های خنک ‌کننده و کنترل‌های پیشرفته باشد. این امکانات باعث افزایش کارایی و بهره‌وری دستگاه می‌شوند. اما چرخ گوشت خانگی عموماً امکانات ساده ‌تری در اختیار مخاطبین خانگی خود قرار می دهد. 

4.قیمت

قیمت چرخ گوشت صنعتی به دلیل قدرت و قابلیت‌های بیشتری که دارد، معمولاً بالاتر است. در مقابل ، چرخ گوشت خانگی قیمتی بسیار مقرون به صرفه‌ تر دارد و برای استفاده در خانه و نیازهای خانگی مناسب است.

مدل‌های چرخ گوشت صنعتی

1.چرخ گوشت تسمه‌ای

2.چرخ گوشت گیربکسی

3.چرخ گوشت رومیزی

ویژگی های چرخ گوشت خانگی

  • همان‌طور که بارها اشاره شده قدرت، توان و کارایی چرخ گوشت‌های خانگی بسیار مهم هستند، بنابراین هنگام خرید به این موضوع و چرخش سیستم معکوس چرخ گوشت توجه کنید.
  • چرخ گوشت‌های خانگی امروزی دارای حسگرهایی هستند که هنگام گرم شدن موتور به صورت خودکار خاموش می‌شود. بنابراین دومین مسئله که در هنگام خرید چرخ گوشت باید به آن توجه کنید، وجود حسگرهای حساس به گرماست.
  • هنگام خرید چرخ گوشت یکی از موارد مهم دیگر که باید به آن توجه داشت، داشتن تیغه‌ها و چرخ‌دنده‌های متعدد و مختلف برای ساخت غذاهای گوناگون است.
  • در میان انواع مدل‌های چرخ گوشت خانگی، مدلی را انتخاب کنید که صدای کمتری تولید کند.
  • داشتن اهرم تغییر موتور از جمله مزیت‌های دیگر چرخ گوشت خانگی است که در حین خرید باید به آن توجه کرد.

ویژگی‌های چرخ گوشت صنعتی

  • چرخ گوشت صنعتی دارای موتور قدرتمندی است که قادر است به صورت مؤثر و با سرعت بالا گوشت را خرد کند و آسیاب کند. این ویژگی به صاحبان کسب و کارهای صنعتی کمک می‌کند تا به طور سریع و بهینه گوشت را پردازش کرده و تعداد بیشتری را در زمان کمتر تهیه کنند.
  • چرخ گوشت‌های صنعتی دارای دسته قابل تنظیم هستند که به شما اجازه می‌دهد ضخامت گوشت آسیاب شده را تنظیم کنید. این قابلیت مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد کنترل دقیق ‌تری بر روی نتیجه آسیاب کردن گوشت داشته باشید و برای نیازهای خاص خود تنظیمات مناسب را اعمال کنید.
  • چرخ گوشت صنعتی به عنوان یک ابزار صنعتی باید دارای ساختاری قوی و مقاوم باشد. برخی از مدل‌های چرخ گوشت صنعتی با استفاده از جنس‌های مقاوم و بادوام مانند فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. این ساختار قوی و مقاومت بالا به دستگاه قابلیت کارکرد در شرایط سنگین و مداوم را می‌دهد.
  • برخی از چرخ گوشت‌های صنعتی دارای سیستم‌های سهولت استفاده مانند دستگیره‌های راحت و کنترل‌های ساده هستند. همچنین، برخی مدل‌ها قابلیت تمیزکاری آسان و بهداشتی را دارند که برای حفظ بهداشت و کیفیت گوشت بسیار مهم است.
  • برخی از چرخ گوشت‌های صنعتی دارای امکانات اضافی هستند که می‌تواند به صاحبان کسب و کارهای صنعتی کمک کند. این امکانات می‌تواند شامل قطعات قابل تعویض، سیستم‌های ایمنی، سیستم‌های خنک ‌کننده و غیره باشد که بهبود کارایی و عملکرد دستگاه را افزایش می‌دهند.

 

پست قبلی

کاملترین ابزار سرآشپزهای حرفه ایی

پست بعدی

ترفندهای جامع فر پیتزای صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344