تفاوت های اسلایسر صنعتی با خانگی

تفاوت های اسلایسر صنعتی با خانگی - فریدونی مطبخ

همان طور که می دانید در میان انواع لوازم آشپزخانه صنعتی به منظور تولید انواع میوه خشک و برش میوه و صیفی جات در اشکال و ابعاد مختلف، از اسلایسر میوه و سبزی استفاده می گردد. در صورت عدم استفاده از اسلایسر ممکن است ظاهر میوه های خشک، مشتری پسند نباشد. همچنین میزان زیادی از محصول هدر رفته و ظاهر یک دستی نداشته باشد و در نهایت برای فروش دچار مشکل شوید.

از مهم ترین تفاوت های اسلایسر صنعتی با خانگی این است که اولی جزو تجهیزات آشپزخانه صنعتی بوده و به طور معمول برای استفاده در رستوران ها و صنایع مختلف استفاده می گردد؛ بنابراین دارای قدرت و کارایی بالاتری نسبت به نوع خانگی هستند.

برای بررسی بیشتر این دو محصول پرکاربرد، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انواع دستگاه اسلایسر

انواع دستگاه اسلایسر با توجه به کارایی که دارند در 3 دسته قرار می گیرند:

  • دستگاه اسلایسر صنعتی
  • اسلایسر دستی
  • اسلایسر برقی
  • دستگاه اسلایسر صنعتی

هنگامی که به حجم زیادی از میوه ها و سبزیجات اسلایس شده نیاز داشته باشیم، می توانیم از انواع دستگاه اسلایسر صنعتی استفاده کنیم که به شکل نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در دسترس قرار می گیرد. این دستگاه در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ به منظور ورقه کردن میوه ها در اندازه های دقیق و یکسان استفاده می گردد. استفاده از این دستگاه نیز بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است میوه را در بخش ورودی دستگاه قرار داده و سپس با فشردن اهرم، آن را به اندازه های مساوی برش دهید. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی جامع ویژگی های اسلایسر صنعتی را مطالعه کنید.

  • اسلایسر خانگی

از اسلایسر دستی هم برای ورقه کردن و برش مواد غذایی در حجم کم استفاده می گردد. این محصول بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد داشته و به کمک اهرم و با استفاده از دست، می توان به برش میوه و سبزیجات نرم پرداخت.

  • اسلایسر برقی

این اسلایسر همان طور که از نامش پیداست، برای استفاده به برق نیاز داشته و دارای سرعت و دقت بالاتری نسبت به اسلایسرهای خانگی و دستی می باشد. این محصول از ابزارهای ضروری و مهم تجهیزات رستوران و تجهیزات فست فود به شمار می رود و بیشتر در این مراکز کاربرد دارد.

با انواع اسلایسر و کاربرد هر کدام آشنا شدیم. حالا بهتر می توانیم به مقایسه اسلایسر صنعتی و خانگی بپردازیم. با ما همراه باشید.

5 تفاوت مهم اسلایسر صنعتی و خانگی

به طور کلی، اسلایسرهای برقی و صنعتی به دلیل سرعت بالاتر در برش مواد غذایی مختلف، از محبوبیت بالاتری در میان تجهیزات رستوران برخوردار هستند. از مهم ترین تفاوت های دستگاه اسلایسر خانگی با  نوع صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. صرفه جویی در زمان

همان طور که اشاره شد، اسلایسرهای صنعتی دارای سرعت بالاتری هستند، از این رو به میزان زیادی در وقت شما صرفه جویی شده و می توانید در یک بازه زمانی کوتاه، حجم زیادی از میوه و سبزیجات را خرد کرده و به فروش برسانید.

  1. امنیت

نحوه طراحی اسلایسرهای صنعتی و برقی به گونه ای است که از آسیب به دست شما جلوگیری کرده و همچنین به راحتی می توان قطعات این محصولات را تمیز نمود. اما در مقایسه با اسلایسر خانگی، باید بگوییم که نوع دستی و خانگی به دلیل ساختار ساده تری که دارد، کم خطر تر و ایمن تر است.

  1. جنس بدنه

عموما جنس اسلایسر صنعتی خارجی و ایرانی از آلیاژ آلومینیومی بوده و بسیار مقاوم در مقابل زنگ زدگی و ضربه هستند. اما جنس اسلایسهای خانگی یا دستی به طور معمول از استیل می باشد.

  1. تیغه ها

چنانچه برای تجهیزات کافی شاپ یا تجهیزات آبمیوه فروشی به دنبال یک اسلایسر میوه حرفه ای هستید، باید بگوییم تیغه های اسلایسر صنعتی از فولاد ضد زنگ بوده که مناسب برای انواع میوه های نیمه سفت است. اما تیغه های اسلایسر خانگی، عموما از جنس استیل می باشد.

  1. قیمت

با نگاهی به انواع اسلایسرهای خانگی و صنعتی موجود در بازار می توان به این نتیجه رسید که قیمت دستگاه اسلایسر میوه صنعتی با توجه به قابلیت ها و برتری هایی که نسبت به نوع خانگی دارد، بالاتر بوده و در بازه های قیمتی 8 میلیون تا 55 میلیون تومان برای اسلایسر صنعتی خارجی که پیشرفته تر است، در بازار موجود می باشد. اسلایسرهای خانگی نیز در بازه قیمتی 100 هزار تومان تا 7 میلیون تومان تولید و در دسترس افراد قرار گرفته اند.

جمع بندی

با هم انواع دستگاه اسلایسر را بررسی کرده و با ویژگی های اسلایسر صنعتی، خانگی و برقی آشنا شدیم. دیدیم که هر کدام با توجه به قابلیت و امکاناتی که دارند، برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه نیز به 5 تفاوت مهم اسلایسر صنعتی و خانگی اشاره کردیم. گفتیم برای کسب و کارهایی مثل: کافه و رستوران و برای تهیه تجهیزات آبمیوه فروشی، نیاز به خرید اسلایسر صنعتی دارید؛ چرا که سبب تسریع در ثبت سفارش مشتریان و افزایش سرعت کار می گردد.

امیدواریم این مطلب، راهنمای مفیدی برای مقایسه دو محصول اسلایسر صنعتی و خانگی بوده و به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم. شما می توانید برای خرید تجهیزات آشپزخانه  به صفحه فروشگاه تجهیزات آشپزخانه فریدونی سر بزنید و برای دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

پست قبلی

ترفندهای اصولی طراحی و اجراء کافی شاپ

پست بعدی

مزایای استفاده از دستگاه اسنک ساز

2 نظر درباره “تفاوت های اسلایسر صنعتی با خانگی

    • سلام چون تعداد اسلایسر های صنعتی خیلی بالاست لطف کنین داخل هر پیام رسانی که خواستین به شماره 09123939344 پیام بدین ما مشخخصات محصول مورد نظر شما رو ارسال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344