ترفندهای اصولی طراحی و اجراء کافی شاپ

ترفندهای اصولی طراحی و اجراء کافی شاپ

کافی شاپ

شاید دانستن این واقعیت که طراحی یک محیط می تواند باعث جذب افراد شود، جالب باشد.اما هنوز عده زیادی اعتقاد دارندکه طراحی فضا اهمیت چندانی در جذب مشتری ندارد.شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از دیدن طراحی داخلی فضایی لذت برده باشید و یا با دیدن عکسی از فضا تصمیم گرفته باشید تا از آن محیط بازدید کنید.بنابراین طراحی فضای کافی شاپ اولین عامل جاذب بوده و عواملی مانند منو و کیفیت سرویس دهی در جایگاه دوم قرار میگیرند و تکمیل کننده خواهند بود.

۶ سبک طراحی کافی شاپ

برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ، شش سبک مختلف وجود دارد که برای پیاده‌سازی هر سبک، باید یکسری از المان‌های مربوطه را استفاده نمود تا کافه، حال‌وهوای مدنظر را داشته باشد. در ادامه سبک‌ها طراحی کافی شاپ را بررسی خواهیم نمود. همراه ما باشید.

طراحی مدرن

طراحی یک کافی شاپ به سبک مدرن، ترکیبی از زیبایی، راحتی و عملکرد است. در مرحله اول، از یک طرح رنگ مینیمالیستی استفاده کنید که دارای رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری یا قهوه‌ای باشد تا احساس وسعت را افزایش دهید. موادی مانند استیل ضدزنگ، بتن و شیشه را برای ایجاد حس معاصر انتخاب کنید. مبلمان باید ساده و بدون المان‌های اغراق‌شده باشد. پیشنهاد می‌کنیم تا مبلمان مدولار یا چند منظوره را برای تطبیق‌پذیری انتخاب کنید.

البته نحوه نورپردازی هم در تنظیم حس‌وحال دکور نقشی اساسی دارد. برای این منظور چراغ‌های آویز، روشنایی مسیر یا نوار LED را در نظر بگیرید. دکوراسیون دیوار می‌تواند دارای خطوط شسته‌و‌رفته یا هنر انتزاعی برای تقویت سبک مدرن باشد. همچنین استفاده از فناوری‌هایی مانند صفحه نمایش سفارش سلف سرویس یا ایستگاه‌های Wi-Fi را در نظر بگیرید.

از گیاهان برای لمس طبیعت استفاده نمایید. طرح‌های مدرن اغلب عناصر طبیعی را با المان‌های دست‌ساز ترکیب می‌کنند. همچنین از نور طبیعی کافی از طریق پنجره‌های بزرگ یا نورگیرها اطمینان حاصل کنید. در نهایت فضای باز را برای رفت‌و‌آمد و راحتی مشتری حفظ کنید.

طراحی کلاسیک

طراحی یک کافی شاپ به سبک کلاسیک شامل استفاده از عناصر طراحی جاودانه است.در مرحله اول، انتخاب رنگ کلیدی است. یک پالت رنگ کلاسیک اغلب بر اساس تناژهای طبیعی و گرم مانند قهوه‌ای، کرم و مشکی است که برای فضای کافی شاپ عالی به نظر می‌رسد.برای پلان طبقه، روی ایجاد یک فضای دنج و دلپذیر با چیدمان صندلی راحت که مکالمه را تشویق می‌کند، تمرکز کنید. عناصری مانند مبل‌های مخملی، صندلی‌های چوبی کلاسیک و صندلی‌های بلند را اضافه کنید.

فضای کافی‌‌شاپ باید شیک و در عین حال کاربردی باشد، ترجیحاً از چوب با بخش‌های شیشه‌ای استفاده شود که بر جذابیت کلاسیک تأکید دارد. ترکیب یک آسیاب قهوه قدیمی یا یک دستگاه اسپرسوساز عتیقه می‌تواند به لمس تاریخی فضا اضافه کند.نورپردازی یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری است. چراغ‌های آویز کلاسیک، لوسترها یا چراغ‌های رومیزی با نور گرم، می‌توانند نور ملایم و ظریفی را ایجاد کنند.

در نهایت، جزئیات در سبک کلاسیک اهمیت دارند. از قفسه‌های پر از کتاب، عکس‌های سیاه و سفید و دکوراسیون قدیمی استفاده کنید تا حسی جاودانه به کافی‌شاپ خود بدهید. همچنین یک شومینه با شعله‌های آتش می‌تواند به زیبایی‌شناسی کلی بیافزاید.

طراحی روستیک

طراحی یک کافی شاپ روستایی نیاز به ترکیبی بی‌نظیر از گرما، راحتی و ارتباط نوستالژیک با گذشته دارد. با انتخاب یک طرح رنگ شروع کنید. رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای تیره، قرمز گرم، سبز تیره و بژ ملایم را انتخاب کنید که فضایی دنج را به ارمغان می‌آورد. مبلمان باید منعکس‌کننده زندگی روستایی باشد. برای این منظور مبلمان چوبی تغییر کاربری داده شده، صندلی‌های فرفورژه، چهارپایه‌های قدیمی و میزهای روستایی را ترجیح دهد. اثاثه یا لوازم داخلی با موادی مانند پشم یا چرم آسیب دیده نیز به ظاهر دیزاین روستیک شما کمک می‌کند.

استفاده از تخته‌های چوبی قدیمی روستایی بر روی دیوارها و تیرهای نما بر روی سقف به جذابیت این دکوراسیون می‌افزاید. استفاده از سنگ‌های خشن یا دیوارهای آجری می‌تواند رویکرد دیگری باشد. همچنین یک شومینه یا یک اجاق گاز می‌تواند افزودنی خوبی به نظر برسد.

لوازم جانبی با وسایلی مانند کوزه‌های قدیمی، ابزار مزرعه فرسوده، فانوس‌ها، تخته‌های سیاه و اقلام بازسازی شده مانند درها یا پنجره‌ها، این سبک را برجسته می‌کند. البته نورپردازی یکی دیگر از عناصر مهم است، لوسترهای عتیقه، جا شمع‌ها یا حتی لامپ‌هایی که روی طناب‌های فرسوده آویزان شده‌اند می‌توانند ظاهر را کامل کنند. با همه اینها، فضا می‌تواند دنج، آرامش‌بخش و دعوت‌کننده باشد و جوهره گرم روستایی را منعکس کند.

طراحی هایگ

هایگ، به معنای راحتی و صمیمیت است. کافی شاپ‌هایی که سبک هایگ دارند، باید فضایی دلنشین و راحت را برای مشتریان خود فراهم کنند. بارزترین ویژگی کافی شاپ‌های هایگ را می‌توان فراهم‌کردن فضایی اختصاصی و به دور از شلوغی دانست. در این دسته از کافه‌ها، بیشتر از المان‌های ساده و شکیل، گل‌ و گیاه، نورپردازی‌ و رنگ‌آمیزی با رنگ‌های گرم استفاده می‌شود تا این موارد بتوانند از نظر روانشناسی، تأثیر بسزایی بر روی مشتریان بگذارند.

نکات مهم طراحی دکوراسیون کافی شاپ

طراحی دکوراسیون کافی شاپ از سبک انتخاب شده تأثیر بسیاری می‌پذیرد. اما در ادامه به برخی نکات که بهتر است در هنگام طراحی به آن‌ها دقت شود، اشاره خواهیم کرد:

دکوراسیون کافی شاپ خود را instagrammable طراحی کنید. افراد علاقه دارند تا از خودشان در یک کافی شاپ جذاب عکس بگیرند و آن را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام منتشر کنند.

نقش کتاب را دست کم نگیرید. وجود قفسه کتابخانه در کافی شاپ هم موجب افزایش جذابیت ظاهری و هم موجب ورود افراد اهل مطالعه به کافه شما می‌شود.

نورپردازی خلاقانه جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان دارد. استفاده از منابع نوردهی خلاقانه و کمیاب، می‌تواند جذابیت کافی شاپ شما را چندین برابر کند.

موسیقی را فراموش نکنید. متناسب با سبک کافه خود موسیقی‌هایی را انتخاب کرده و آ‌ن‌ها را همواره پخش کنید. تعداد موسیقی‌ها به گونه ای باشد تا یک موسیقی چندین بار پخش نشود. حتی دعوت از هنرمندان برای پخش موسیقی زنده و مرتبط نیز می‌تواند جذاب به نظر برسد. گاهی حتی یک هنرمند با نواختن گیتار در کافه شما می‌تواند معجزه کند.

اگر امکانش را دارید در محیط باز نیز میز و صندلی بچینید. برخی افراد به دلایل گوناگون علاقه دارند تا در فضای باز بنشینند. با این کار کافی شاپ خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهید. همچنین فراهم کردن این شرایط به همراه وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب می‌تواند مشتریان بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

 

 

استفاده از تجهیزات صنعتی با برند های  معروف و تولیدات داخلی با کیفیت و با دوام ، نه تنها به روند رشد و موفقیت کسب و کارتان کمک کرده اید بلکه به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌ جویی در زمان و نیروی انسانی و افزایش رضایت مشتریان منجر می‌شوند. برای خرید تجهیزات صنعتی ما به شما تجهیزات آشپزخانه صنعتی فریدونی مطبخ را معرفی می نماییم.

 

پست قبلی

آموزش جامع نحوه کار با ساندویچ ساز صنعتی

پست بعدی

تفاوت های اسلایسر صنعتی با خانگی

1 در مورد “ترفندهای اصولی طراحی و اجراء کافی شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344