نکات مهم در خرید لوازم رستوران

نکات مهم در خرید لوازم رستوران

چه لوازمی در رستوران نیاز دارید؟

وقتی نوبت به افتتاح یک رستوران می رسد، هزینه های راه اندازی می تواند به سرعت افزایش یابد. در کنار اجاره فضای تجاری، مجوزها، هزینه های بازاریابی، لیست تجهیزات رستوران شما یکی از اصلی ترین هزینه های راه اندازی است که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

تجهیزات رستوران چیست؟

تجهیزات رستوران به ابزارها و وسایلی گفته می شود که در آشپزخانه صنعتی برای تهیه، پخت و سرو غذا استفاده می شود. این شامل همه چیز از لوازم و ظروف آشپزخانه (مانند فر، یخچال، ظروف نگهداری مواد غذایی) گرفته تا سخت افزار و نرم افزار (مانند نمایشگر آشپزخانه و سیستم های فروش) می باشد.

 لیست تجهیزات ضروری رستوران

ابزار و تجهیزات دقیقی که رستوران شما به آن نیاز خواهد داشت به نوع غذایی که سرو می کنید و نوع خدماتی که ارائه می کنید بستگی دارد. یک رستوران با سرویس کامل، نیازهای یک همبرگر با سرویس سریع را ندارد. ابزارهایی که در نهایت خریداری می کنید به بودجه شما نیز بستگی دارد.

1.فر

فر یکی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مهم برای شما است. نوع فری که شما نیاز دارید تا حد زیادی به نوع رستوران و غذایی که سرو می کنید بستگی دارد. انتخاب یک اجاق گاز می تواند یک فرآیند طولانی باشد، به همین دلیل مهم است که بدانید به چه چیزی توجه کنید.

 2.تهویه

هنگامی که فرها را مرتب کردید، باید به فکر تهویه خود باشید چون تهویه باعث می شود جریان هوا را برای کارکنان خود راحت نگه دارید.آشپزخانه های تجاری می توانند محیطی ناراحت کننده و شلوغ برای کار باشند. یک سیستم تهویه جریان هوا و کنترل دما را در سرتاسر آشپزخانه رستوران تجاری شما مدیریت می کند و به حفظ محیطی دلپذیر، تمیز و سالم برای کارکنان شما کمک می کند.

3.غذاساز

غذاساز قطعه ای از تجهیزات آشپزخانه است که می توان از آن برای خرد کردن، برش دادن، خرد کردن، آسیاب کردن و پوره کردن انواع مختلف غذا استفاده کرد. در حالی که انواع مختلفی از غذاسازها وجود دارد، چهار نوع اصلی وجود دارد که باید برای رستوران خود در نظر بگیرید.

 4.میکسر

اگر قصد دارید نان یا دسر درست کنید، باید روی یک همزن آشپزخانه تجاری سرمایه گذاری کنید. بسته به حجم غذایی که قصد تهیه آن را دارید و تعداد دفعات استفاده از آن، همزن خود را انتخاب کنید.

 5.اسلایسر

همانطور که از نام آن پیداست، برش دهنده ها ابزاری عالی برای برش دادن چیزهایی مانند گوشت و پنیر هستند. در حالی که این ممکن است برای هر آشپزخانه رستورانی ضروری نباشد، اما اگر قصد دارید هر چیزی از ساندویچ گرفته تا کودهای سرد و بشقاب غذاخوری را سرو کنید، قطعا مفید خواهد بود.

6.پیشخوان های آماده سازی غذا و تخته های برش

میزهای آماده، پیشخوان و سطوح برش برای آشپزخانه رستوران شما ضروری هستند. کارکنان شما دائماً از آن برای انواع مختلف کارهای آماده سازی استفاده می کنند، بنابراین شما به چیزی نیاز دارید که همه کاره باشد و بتواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.برای پیشخوان های آماده سازی شما، فولاد ضد زنگ راه حلی است. این کانترها مستحکم هستند، هیچ باکتری را جذب نمی‌کنند و در برابر تمام محصولات تمیزکننده‌ای که بارها و بارها روی آن‌ها می‌ریزید، مقاومت می‌کنند. در خط، مطمئن شوید که یخچال های کوچکی در زیر پیشخوان های آماده سازی خود نصب کرده اید تا کارها به سرعت حرکت کنند.

 7.فریزر و یخچال

برای تازه نگه داشتن مواد غذایی خود تا زمانی که ممکن است (و از هرگونه خطر نقض قوانین ایمنی و بهداشت مواد غذایی جلوگیری کنید) باید روی فریزرها و یخچال های با کیفیت سرمایه گذاری کنید.ابتدا باید اندازه و ظرفیت رستوران خود و سپس ویژگی ها را در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل، همیشه می‌خواهید یخچال‌های دستی را انتخاب کنید  اینها راحت‌ترین یخچال‌ها برای کارکنان شما هستند. در صورتی که فضای کافی در اختیار داشته باشید و اگر رستوران شما به این مقدار ذخیره غذا نیاز دارد، استفاده از کولر پیاده‌رو نیز آسان، ایمن و گزینه‌ای عالی است.

8.چیدمان

هر آشپزخانه ای نیاز به قفسه بندی و نگهداری مناسب برای غذای خشک، ظروف و تجهیزات دارد. انتخاب های ذخیره سازی شما باید استراتژیک و بادوام باشند. این چیزی نیست که بخواهید مجبور به تغییر یا جایگزینی آن شوید، بنابراین انتخاب مواد مناسب برای اولین بار باید در اولویت باشد.مطمئن شوید که قفسه های خود را به گونه ای مرتب کنید که منطقی باشد و به کارکنان شما اجازه دهد تا به راحتی و کارآمد چیزها را پیدا کنند. برنامه ریزی برای قفسه بندی و واحدهای ذخیره سازی بخش مهمی از طرح چیدمان آشپزخانه تجاری شما است.

9.مایکروویو

با تمام تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز برای راه اندازی یک رستوران، مایکروویو اغلب فراموش می شود. اما احتمال این وجود دارد که شما همه چیز را در آشپزخانه خود از ابتدا بپزید و به یک مایکروویو تجاری نیاز داشته باشید. مایکروویو برای پخت و پز با بخار آب، گرم کردن مجدد اقلام از قبل پخته شده یا یخ زدایی مفید خواهد بود. 

 10.گریل گازی یا برقی

همه می دانند که استیک یا همبرگر عالی از یک گریل (که به عنوان کباب پز نیز شناخته می شود) تهیه می شود. بهترین آنها با یک سطح سینی صاف اضافه شده است که برای تهیه پنکیک یا کباب کردن ساندویچ عالی است. مسئله اصلی انتخاب یک گریل برای رستوران شما احتمالاً فضا خواهد بود. اگر یک تراس در فضای باز دارید، می توانید یک گریل تجاری در فضای باز را انتخاب کنید، اما در غیر این صورت، احتمالاً یک گریل داخلی خریداری خواهید کرد.

 اگر داشتن یک گریل برای نوع آشپزی شما مهم است، هنگام برنامه ریزی چیدمان رستوران خود، حتماً برای آن فضا ایجاد کنید.

قبل از خرید ابزار و تجهیزات آشپزخانه خود به چه نکاتی توجه کنید

4 عامل مهم :

1-نوع و حجم غذایی را که می خواهید سرو کنید مشخص کنید
2-فضای موجود در آشپزخانه شما و همچنین بودجه شما
3-دوام و قابلیت اطمینان تجهیزات
4-اطمینان حاصل کنید که تجهیزات با مقررات بهداشتی و ایمنی مطابقت دارند

انجام تحقیقات خود و همچنین مقایسه و مشاهده نظرات، بهترین راه برای شروع به جستجوی برخی از محصولات با قیمت بالاتر مانند یخچال و فر شما خواهد بود. دانستن چیزهایی که از قبل نیاز دارید و تهیه فهرستی از تمام قطعات مختلف تجهیزات به شما کمک می کند تا در صورت نیاز به درخواست تامین مالی و وام، نیازهای خود را مشخص کنید.

به دنبال بهترین تکنولوژی در کلاس خود برای رستوران خود هستید؟ با یکی از کارشناسان ما در تجهیزات آشپزخانه صنعتی فریدونی مطبخ صحبت کنید تا به شما کمک کنند.

پست قبلی

انواع دستگاه آبمیوه گیری صنعتی

پست بعدی

نکات جامع دستگاه اسنک ساز

4 نظر درباره “نکات مهم در خرید لوازم رستوران

  1. سلام روزتون بخیر ممنون از محتوای جالب و ارزشمندتون موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344