آموزش جامع سمپاشی آشپزخانه

آموزش جامع سمپاشی آشپزخانه

نکات مهم قبل از سمپاشی آشپزخانه

  • سطل زباله را خالی کنید.
  • کانترهای خود را پاک و تمام ظروف، کارد و چنگال، بشقاب، فنجان، لیوان و غیره را تخلیه کنید؛ زیرا این مناطق بیشتر آفات را به خود جذب می‌کنند و نیاز به سمپاشی دارند.
  • وسایل کوچک را از آشپزخانه خارج کنید. اگر این امکان وجود ندارد، آن‌ها را از برق بکشید و کاملا با پلاستیک بپوشانید.
  • قبل از سمپاشی منزل، شیر آب را بپوشانید و در صورت امکان آن را در پلاستیک بپیچید.
  • سینک آشپزخانه سمپاشی می‌شود؛ بنابراین آن را نپوشانید.
  • تمام مواد غذایی باید در ظروف پلاستیکی ضخیم نگهداری شوند. بسیاری از آفات می‌توانند پلاستیک نازک را بجوند و به داخل آن پناه ببرند. در صورت امکان، چیزهایی مانند ادویه و چیپس را داخل یخچال خود قرار دهید.

نکات مهم ایمنی در سمپاشی

به همان اندازه که نحوه سمپاشی آپارتمان و نکات قبل و بعد از آن اهمیت دارد، باید به نکات ایمنی، چه حین سمپاشی و چه پس از آن، توجه داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

1.مواد غذایی را که بیرون مانده است دور بریزید

اگر به‌طور تصادفی مواد غذایی را بیرون گذاشته‌اید، آن‌ها را در سطل زباله بیندازید. حتی اگر از مواد شیمیایی آلی و ارگانیک برای کنترل آفات استفاده شده باشد، مواد غذایی در معرض آن هرگز برای مصرف سالم و مناسب نخواهند بود.

2.زنان باردار از محل دور باشند

فرقی ندارد که از سموم ارگانیک یا شیمیایی برای سمپاشی خانه استفاده کنید؛ در هر صورت زنان باردار باید از آن منطقه دور بمانند. برخی از این مواد ممکن است اثراتی منفی روی مادر و جنین داشته باشند.

3.مراقب فرزندان و حیوانات خانگی خود باشید

قبل از تمیزکردن کامل خانه، فرزندان و حیوانات خانگی را به محیط سمپاشی‌شده نیاورید. بدن کودکان و حیوانات خانگی حساس‌تر از شماست. همچنین ممکن است شیئی را که سم روی آن است به دهان ببرند.

4.نکات ایمنی را برای خودتان رعایت کنید

هنگامی‌ که برای اولین بار وارد خانه سمپاشی‌شده می‌شوید و قصد جاروکردن آن را دارید، از ماسک استفاده کنید. همچنین یک جفت دستکش یک‌بارمصرف بپوشید. حتی در هنگام بازکردن اشیای بسته‌بندی‌شده در طول سمپاشی منزل، مراقب باشید که با دست بدون دستکش آن‌ها را لمس نکنید.

اهمیت نظافت آشپزخانه

 عدم رعایت نظافت موجب رها بودن این حشرات می شود . راه رفتن این موجودات موذی روی ظروف کثیف داخل سینک یا اطراف کابینت های آشپزخانه و تغذیه از غذاهای ریخته شده و همچنین فرار و مخفی شدن در سوراخ و شکاف های دیوار و… همه ی اینها سبب ایجاد احساس انزجار در بین  افراد ساکن در منزل می شود.هم چنین عدم رعایت موارد بهداشتی ،  ممکن است موجب ایجاد بیماری هم شود ،این باکتری هایی که در اطراف خانه شما رها شده اند ممکن است سبب  ایجاد انواع بیماری ها شود.

5 اقدام اساسی سمپاشی آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و باید همواره تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. آفات آشپزخانه ، یکی از بزرگترین چالشهایی است که حتما باید به موقع و دقیق از طریق سمپاشی آشپزخانه ، رفع شوند.چند روش برای حفظ نظافت و جلوگیری از حمله ی دوباره آفات به آشپزخانه شما بعد از کنترل آفات (سمپاشی آشپزخانه ) معرفی خواهیم کرد.

1-آشپزخانه خود را خشک نگه دارید

حشرات در حال مرگ همواره به سمت آب حرکت میکنند. آب یا هر مایع دیگری مانند روغن ، هنگامی که با یکدیگر مخلوط شوند یک ترکیب چرب و چسبناکی ایجاد میکنند، که سبب جذب آفات می شود و همچنین ظاهر کابینت های شما را خراب میکنند.بنابراین همیشه آشپزخانه خود را خشک نگه دارید، بخصوص اطراف سینک،حتما بعد از هربار استفاده از آب آن را پاک و خشک کنید.

2.حتما غذاها را در ظروف محکم و دربسته نگهدارید.

حتما غذاها را در ظروف دربسته و محکم نگه دارید. سعی کنید در فضایی به غیر از آشپزخانه و یا سالن غذا خوری ، اقدام به خوردن غذا  نکنید.به این صورت شما از پاشیده شدن غذا به اطراف خانه پرهیز میکنید. زیرا که این خورده غذا های پاشیده شده ، میتواند یک منبع تغذیه مناسب برای حشرات باشند.

3.کابینت های آشپزخانه را تمیز نگهدارید.

در حقیقت چیدمان و دیزاین آشپزخانه بسیار مهم و کارآمد است.کابینت های آشپزخانه فضا را سازماندهی و مرتب میکنند.که به ما اجازه میدهند وظایف خود  را بدرستی انجام دهیم.و همچنین تمیز کردن آشپزخانه بسیار مهم است چه به صورت روزانه تمیز بشوند چه به صورت یکباره و کلی. این مسئله به حفظ زیبایی آشپزخانه کمک میکند و همچنین آشپزخانه را از شر آفات حفظ میکند.

4-به طور مرتب زباله ها را دور بریزید.

حتما به صورت روزانه و مرتب زباله ها را دور بریزید،این باعث میشود خانه به طور مرتب تمیز شود و هیچ آفتی نتواند خانه را آلوده کند.

5-تمیز کردن عمیق و کامل آشپزخانه به صورت ماهانه

زندگی پر مشغله و امروزی ما فرصت کمی را برای تمیز کاری در اختیار ما قرار میدهد  در چنین مواقعی میتوانید با تیم هوم سرویز تماس بگیرید  و با کمک نیرو های هوم سرویز آشپزخانه خود را به صورت کاملا و حرفه ای عمیق  تمیز کنید.

اقدامات لازم برای از بین بردن بوی سمپاشی 

یکی از نکات مهمی که در مورد نحوه سمپاشی آپارتمان و اقدامات پس ‌از آن اهمیت دارد، از بین بردن بوی بد سموم و آفت‌کش‌هاست. برای این کار نیازی نیست پول زیادی خرج کنید؛ با مواد در دسترس می‌توانید بو را از بین ببرید.

1.تهویه مناسب

تهویه برای از بین بردن بوهای زننده‌ای مانند بوی آفت‌کش ضروری‌ست. برای از بین بردن بوی ناخوشایند سمپاشی، از هود آشپزخانه، فن‌ حمام و سیستم‌های تهویه کل خانه استفاده کنید. البته پنجره‌های خانه خود را هم باز بگذارید.

2.جوش ‌شیرین

جوش ‌شیرین را در اطراف قرنیزها، پشت کابینت‌های آشپزخانه و مکان‌هایی که آفت‌کش استفاده شده است بپاشید تا بوها را از بین ببرد. به جوش ‌شیرین تا ۱۲ ساعت زمان دهید تا بوها را جذب کند. پس ‌از آن، با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خیس‌شده، باقی‌مانده جوش‌ شیرین را از روی سطوح پاک کنید و با آب و محلول شوینده بشویید. اگر جوش ‌شیرین را روی مبل‌ها، تشک‌ها یا فرش پاشیده‌اید، از جاروبرقی استفاده کنید.

3.محلول سرکه

سرکه و آب را به‌نسبت مساوی در یک بطری اسپری بریزید تا بوی بد سمپاشی منزل را از بین ببرید. محلول را به مبلمان، فرش و پرده‌ها بزنید. این مخلوط به الیاف نفوذ می‌کند و بوی سموم را از بین می‌برد.روش دیگر استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی آفات، جوشاندن آن با آب است. در یک قابلمه کوچک، ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری سرکه سفید را با یک فنجان آب ترکیب کنید. وقتی به‌جوش آمد، درِ آن را بردارید و اجازه دهید مایع برای مدتی به جوشیدن ادامه دهد. این کار باعث می‌شود بخار سرکه خانه را فرا بگیرد و بوها را کاهش دهد.

4.اسپری خوشبوکننده هوا

اگر بوی آفت‌کش‌ها بعد از سمپاشی منزل بسیار زیاد است، می‌توانید از اسپری‌های خوشبوکننده هوا هم استفاده کنید. به‌جای اسپری خوشبوکننده، می‌توانید محصولات خنثی‌کننده بو را هم خریداری کنید.

5.روشن‌کردن شمع موم زنبور عسل

در مقایسه با موم پارافین معمولی، این شمع‌ها تمیزتر می‌سوزند و هوای آلوده به بوی سمومی مانند آفت‌کش‌ها را تصفیه می‌کنند. در واقع دود ناشی از این نوع شمع، به‌نوعی جاذب بوی بد در خانه شماست.

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی فریدونی مطبخ تولید کننده انواع تجهیزات صنعتی می باشد . جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت ، خرید و نحوه سفارش و ارسال محصولات با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

پست قبلی

روش نگهداری و تمیز کردن |دیگ چلوپز|

پست بعدی

10 نکته جامع در راه اندازی کافی شاپ سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

بروزرسانی

به دلیل بروزرسانی وبسایت، فعلاً برای ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید

  • تلفن ثابت: 55574108 – 55574104
  • تلفن همراه: 09103939344