ویژگی تجهیزات رستوران سیار

ویژگی تجهیزات رستوران سیار

12 لیست تجهیزات آشپزخانه سیار

1. سطل های یخ سیار
یخ می تواند برای رستوران ها یا رویدادهایی که در آن نوشیدنی سرو می کنید ضروری باشد. البته، یخ‌ساز یخ را می‌سازد، اما قدم زدن مکرر برای گرفتن یخ و بازگشت، این روند را کند می‌کند. داشتن یخ در دسترس، به ویژه در ساعات شلوغی، زمان خدمات و کار کارکنان را بسیار تسریع می کند. سطل یخ متحرک نه تنها یخ را در دست نگه می دارد، بلکه یخ را برای ساعت های طولانی یخ نگه می دارد.

سطل‌های یخ عایق‌شده از مواد بادوام، یخ را برای ساعت‌های طولانی بدون برق سرد نگه می‌دارند و برای استفاده در فضای باز یا جایی که اتصال الکتریکی در نزدیکی ندارید، متحرک و کارآمد می‌شوند. و چرخ‌کن‌ها خدمات آسانی را ارائه می‌دهند که سطل زباله را قادر می‌سازد به هر کجا که می‌خواهید حرکت کند.

2. اجاق گاز های صفحه ایی قابل حمل

 اجاق گاز تجهیزات متحرک آشپزخانه هستند که به جای شعله آتش برای پخت و پز از جریان مغناطیسی استفاده می کنند. این تجهیزات آشپزخانه قابل حمل ایمن تر از اجاق گازهای معمولی است زیرا گرما از طریق جریان الکترومغناطیسی منتقل می شود که همچنین زمان گرم شدن را افزایش می دهد. این اجاق‌ های قابل حمل را می‌توان بر روی هر کانتری استفاده کرد و به کارکنان اجازه می‌دهد تا در مکان‌های مورد نیاز آنها را جابجا کنند.

اجاق ها معمولاً دارای 1 تا 4 شعله هستند و کنترل حرارتی دقیق تری نسبت به مشعل های گازی و برقی ارائه می دهند. علاوه بر این، سطح صاف آنها تمیز کردن آسان را ارائه می دهد. نکته این است که از ظروف مغناطیسی استفاده کنید تا حداکثر کارایی را داشته باشید و از آن به درستی استفاده کنید.

3. کابینت های نگهدارنده سیار

مانند کابینت های نگهدارنده معمولی، کابینت های نگهدارنده و محافظ برای نگه داشتن غذای پخته شده تا زمان سرو گرم، مرطوب و تازه طراحی شده اند. به لطف غلتک‌های آن‌ها، می‌توانید کابینت نگهدارنده خود را در نزدیکی اجاق گاز خود قرار دهید تا غذاهای پخته شده خود را قرار دهید یا غذای خود را برای سرو در هر جایی که نیاز دارید ببرید که توسط کابینت گرم و تازه نگه داشته می‌شود.

یک کابینت عایق می تواند غذا را به مدت دو ساعت گرم نگه دارد. عایق و ساختار کابینت این بار می تواند طولانی تر شود. به عنوان مثال، کابینت های عایق دو جداره دارای عایق فایبرگلاس هستند و برخی از آنها دارای عایق پلی یورتان فوم هستند که در حفظ گرما موثرتر است.

4. میز گرم نگهدارنده قابل حمل

میز گرم نگهدارنده یکی دیگر از تجهیزات متحرک آشپزخانه است که برای گرم نگه داشتن غذا برای مدت طولانی تا زمان سرو طراحی شده است. میزهای بخار قابل حمل با ظرف های داغ پر از آب گرم طراحی شده اند که ظرف های غذا در آن شناور هستند و بخار ایجاد شده غذا را گرم و مرطوب نگه می دارد. چاه ها به اندازه ای بزرگ هستند که تابه های غذا و آب را در کنار هم قرار دهند. به لطف چرخ‌های بادوام، می‌توانید آن را در هر جایی که می‌خواهید غذا سرو کنید، جابجا کرده و قرار دهید و قفسه‌های زیرین فضای ذخیره‌سازی اضافی برای وسایل شما فراهم می‌کنند.

5. میزهای غذای سرد سیار

میزهای غذای سرد سیار ظرف هایی هستند که توسط یخ خنک می شوند و طوری طراحی شده اند که غذا را در دمای ایمن نگه دارند. ظرف ها با یخ پر شده اند و می توانید مواد تشکیل دهنده سالاد، دسرها یا سایر موارد فاسد شدنی خود را روی تابه های خنک شده بالای یخ قرار دهید. ظرف ها برای اطمینان از ماندگاری بیشتر یخ عایق هستند و زهکشی تعبیه شده یخ ذوب شده را حذف می کند. آنها تجهیزات آشپزخانه سیار ایده آل برای سالاد ها یا بوفه های خودسرویس هستند. بسته به نیازهای تجاری خود، می توانید با ظرفیت های متفاوت از کمتر از 100 پوند تا چند 100 پوند انتخاب کنید.

6. چرخ دستی های آشپزی سیار

چرخ دستی‌های آشپزی یا ایستگاه‌های آشپزی، تجهیزات متحرک آشپزخانه هستند که با چند قطعه تجهیزات پخت و پز در یک واحد جمع و جور یکپارچه تجهیز شده‌اند و امکان پخت و پز را در هر مکانی فراهم می‌کنند. چرخ دستی های آشپزی سیار دارای سیستم های تهویه داخلی، کابینت های ذخیره سازی و برخی گاری ها با سطل های یخچال هستند. اینها یک فرآیند پخت ایمن را بدون انتشار گرما در محیط فراهم می کند. کابینت‌های ذخیره‌سازی فضای ذخیره‌سازی را برای تمام ظروف شما فراهم می‌کنند و نیازی نیست نگران فیلتر شدن با سیستم تهویه داخلی باشید. می توانید از آن به عنوان یک منطقه پخت و پز اضافی در آشپزخانه یا حیاط خلوت خود برای یک رویداد در فضای باز استفاده کنید.

7. اجاق گاز قابل حمل

یک جایگزین اقتصادی تر برای اجاق گاز های صفحه ایی، اجاق گازهای قابل حمل، تجهیزات آشپزخانه سیار هستند که امکان پخت و پز را در هر مکانی فراهم می کنند. اجاق گازهای قابل حمل در یک تا دو گزینه مشعل، با سطوح و اندازه های مختلف BTU برای هر نیاز موجود هستند. آنها با سوخت بوتان تغذیه می شوند و از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم بادوام ساخته شده اند. شما می توانید از آنها به عنوان اجاق گاز اضافی در داخل یا خارج از منزل استفاده کنید زیرا نیازی به اتصال الکتریکی ندارند.

8. چرخ دستی های ابزار

شما به راحتی می توانید تمام اقلام خود را با استفاده از یک سبد برقی انتقال یا ذخیره کنید. این تجهیزات آشپزخانه متحرک با قفسه‌ها و چرخ‌های بادوام طراحی شده است تا امکان جابجایی اقلام فله و ظروف غذا را از طریق آشپزخانه یا بشقاب‌های شما برای سرو غذا به مشتریان فراهم کند. چرخ دستی های ابزار می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند. چرخ دستی های پلاستیکی سبک وزن هستند، هرگز زنگ نمی زنند و نسبت به گاری های فلزی کمتر دچار فرورفتگی می شوند. گاری های پلاستیکی می توانند بین 200 تا 500 پوند وزن داشته باشند.

چرخ دستی های ابزار فلزی گزینه ای بادوام تر با ظرفیت وزنی تا 5000 پوند هستند. هنگام انتقال وسایل سنگین از طریق آشپزخانه، نسبت به پلاستیک قابل اعتمادتر هستند.چرخ دستی های سیمی دیگر گزینه تجهیزات آشپزخانه سیار برای حمل وسایل سنگین هستند که تمیز کردن آنها راحت تر است و احتمال کمتری دارد گرد و غبار را حفظ کند. این چرخ دستی‌ها معمولاً دارای قفسه‌های زاویه‌دار هستند و گزینه‌های تاشو زمانی که استفاده نمی‌شوند برای جمع‌آوری مفید هستند.

9. حمل غذای سیار تابه

حمل کننده ظرف غذا یک تجهیزات آشپزخانه متحرک است که برای نگهداری غذا در تابه در دمای ایمن و تازه تا زمان سرو ساخته شده است. چه برای یک کیترینگ، چه برای تحویل گرفتن غذا، چه صرفاً گرم یا سرد و تازه نگه داشتن غذا تا زمان سرو، تنها چیزی که نیاز دارید یک ظرف غذا عایق بندی شده است. آنها در اندازه ها و اعماق مختلف برای پاسخگویی به انواع تابه ها در دسترس هستند.

حمل کننده های تابه ای برقی و غیر برقی وجود دارد. انواع غیر برقی با عایق خود غذا را هم سرد و هم گرم نگه می دارند. از آنجایی که آنها نیازی به اتصال الکتریکی ندارند، برای استفاده در رویدادهای کوتاه بسیار منعطف و راحت هستند.

حمل کننده های برقی تابه غذا در حفظ دمای داخلی و بازیابی آن بهتر هستند، بنابراین اپراتورها نگران باز کردن مکرر آن نباشند. هنگامی که حامل های الکتریکی به برق متصل می شوند، زمان نگهداری طولانی دارند، اما از آنجایی که آنها نیز عایق هستند، می توانند غذا را برای مدتی در دمای دلخواه نگه دارند.

10. میله های سیار

یک نوار قابل حمل تجهیزات آشپزخانه سیار است که مهمانی را به معنای واقعی کلمه در هر کجا ممکن می کند! پیشخوانی که از یک کانتر بلند برای جا دادن ابزار یا نوشیدنی‌های شما، یک تخته برش، جعبه‌های ذخیره‌سازی، سطل‌های یخ و همه این‌ها روی چرخ‌هایی که می‌توان آن‌ها را به هر جایی برد، متشکل از یک متصدی بار با کمال میل مهارت‌های خود را نشان می‌دهد.

برخی از میله‌های سیار دارای قفسه‌های تاشو هستند که می‌توانند در صورت نیاز تنظیم شوند و در صورت عدم استفاده تا شوند تا فضای اضافی را اشغال نکنند. ابزارهایی که به همراه نوار ارائه می شوند قابل تعویض هستند، به این معنی که می توانید مکان آنها را تغییر دهید و آنها را مطابق با اولویت خود سازماندهی کنید. ریل‌های سرعتی که برخی از میله‌ها از آن استفاده می‌کنند، منبع بسیار کارآمدی هستند که فضا را به حداکثر می‌رسانند و ذخیره‌سازی اضافی برای بطری‌های نوشیدنی شما فراهم می‌کنند.

11. گریل های قابل حمل

کباب پزهای فضای باز و کباب پزهای فضای باز به لطف کباب پز و قابل حمل بودن، دردسر حمل و نقل یک منقل تجاری معمولی را از یک مکان به مکان دیگر برای رویدادها، درب صندوق عقب، مهمانی ها یا باربیکیو بالکن از بین می برند. گریل های قابل حمل از نظر سوختی که استفاده می کنند متفاوت هستند. انرژی آنها از گلوله های چوب، زغال چوب و گاز تامین می شود.

کباب پزهای قابل حمل گلوله چوب ایمن تر از گاز یا زغال هستند زیرا آتش باز وجود ندارد، بنابراین استفاده از آنها در پاسیو یا بالکن مناسب تر است. فرآیند پخت آهسته گلوله های چوب باعث ایجاد گوشت های خوش طعم و لطیف می شود.

کوره های گاز قابل حمل غذا را بیشتر با استفاده از پروپان مایع که در قوطی عرضه می شود طبخ می کنند. قوطی پروپان گران نیست، اما نزدیک به 90 دقیقه دوام می آورد، که می تواند برای پخت و پز در مقادیر زیاد برای یک رویداد در فضای باز یک ضرر باشد. علاوه بر این، یک گریل گازی طعم دودی تولید نمی کند.

و در نهایت، منقل های ذغالی قابل حمل کوچکتر از منقل های ذغالی معمولی در فضای باز هستند. قبل از انتخاب گریل زغالی، در نظر داشته باشید که مقدار زیادی دود و بو تولید می کند که برای استفاده در برخی مناطق مناسب نیست. علاوه بر این، کوره های زغال چوب نیاز به تمیز کردن اخگر دارند. برای ایمن کردن آن، باید صبر کنید تا ذغال ها خنک شوند.

12. ایستگاه های شستشوی دستی قابل حمل

ایستگاه‌های شستشوی دستی قابل حمل، افزودنی‌های عالی برای مناطق بیرونی بدون منبع آب، یا هر جایی که لوله‌کشی مناسب ندارید، هستند.

استفاده از آنها برای کمپینگ نیز عالی است. عدم وجود سیستم لوله کشی برای خط آب تفاوت بین سینک معمولی و سیار است. به جای یک خط آب، یک سینک قابل حمل شامل دو مخزن آب است، یکی برای پر کردن آب شیرین و دیگری برای جمع آوری فاضلاب.

انعطاف پذیری اضافی که آنها ارائه می دهند آبگرمکن های برقی برای تامین آب گرم است. فاضلاب به یک مخزن تخلیه می شود که در صورت پر شدن می توانید آن را به هر زهکشی تخلیه کنید. می توانید با چرخاننده ها آنها را به هر کجا که نیاز دارید جابجا کرده و برای استفاده آسان در جای خود قفل کنید.

پست قبلی

باید و نبایدهای ایمنی آشپزخانه صنعتی

پست بعدی

استاندارد های طراحی آشپزخانه صنعتی

2 نظر درباره “ویژگی تجهیزات رستوران سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید